tisdag 28 september 2010

Igår var inte min dag.

Idag är det bättre. Igår var allt så stressat plus att det jag trodde jag fått fatt i, visade sig vara fel på lagersaldo, så jag var lite surkartig igår. Plus trött. As usual.

Idag lyckades jag få tag i det eftertraktade. Mer om det senare dock. Tänkte hålla er på halster tills det säkert har anlänt!

Idag förgyllde jag dagen med följande outfit: Några livebilder har jag tyvärr inte hunnit med att ta idag. So sorry. Så ni får hålla tillgodo med produktbilderna och er fantastiska föreställningsförmåga:


Fonda dress i cabaret (fattar inte att jag först tvekade ang. denna färg. Den är gjuten!

Till Fondan, funovits scarf och jag kan säga att det var skööönt med den till. Burrigt kallt som det var idag! Och de matchar varandra perfekt också kan jag meddela...

Till det svarta leggings med vit underklänning från Joy. Den mest användbara underklänningen jag äger inser jag. Eftersom det var snorkallt ute så fick jag dra fram Noblesse hooden (blå) att ha ovanpå. Fungerade jättebra. Till det mina budget-torgvantar. Molly-lookalike utan att vara kopia, jag beställde dem från en blogg-tjej. Minns nu inte namnet, men ska kolla upp det. De är iaf jättefina och kostade inte en bråkdel av vad mollys gör. Trots att de var hemstickade!

Det var iaf skönt att komma in i dag, för jisses vad det har blåst och känts ruggigt. Hösten har verkligen kommit med besked.

Jag borde dessutom lämna in cykeln på översyn inser jag. Den gnisslar underligt? Inte bara vanligt gnissel liksom utan det låter lite oroväckande. Får väl ta tag i det snart.

Nu är äldste sonen på fotbollsmatch och maken på årsmöte. Och jag inser att jag inte har fått info om NÄR sonen förväntas hem? D.v.s. kan jag natta två andra sömniga typer? Eller måste de stå ut??

En mer "odd" fråga: hur gör ni med spetsarna på era Fondor? De skrynklar ju sig så oerhört och jag irriterar mig vansinnigt mycket på att det inte går att torktumla dem: för då är spetsarna helt knöliga sedan. Utan jag måste hängtorka (och då ser själva velouren inte lika fin ut-inte samma lyster) och dra ut alla spetsar medan den är blöt. Hur gör ni? *Nyfiken!*

2 kommentarer:

  1. Jag torktumlar mina Fondor i ca 10 minuter, så velouren blir jämn och fin. Sen hänger jag upp på galge och försöker vika ner spetsen medan den fortfarande är fuktig. Funkar hur bra som helst!

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig torktumlat mina Fondor...skulle förmodligen se till att de blev i storlek passande en 3 åring ;-) men håller med dig att de blir inte lika fina som de var när man köpte dem...
    Ha en fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera