måndag 20 september 2010

It´s just another ordinary Monday!

En vanlig måndag. Tror jag. Nästan. Fast idag satt en ny adept i rummet och lite extra care-taking var på sin plats. På em var vi ute i ruggvädret och hade orientering. Tur att alla var duktiga, och snabba, så vi var snabbt klara!

Lagom till att det var dags att gå hem bröt solen äntligen genom molnen! Vilken skillnad det är att cykla hem när solen skiner! Lycka!

Fick ett tips om att man kanske kan lästa ut primebootsen...låter mycket intressant. Tycker att de är så himla snygga och skulle så gärna vilja kunna ha dem. Risken är ju att om det inte går då är de ju omöjliga att returnera så vad gör man då? Säljer?? Med stor förlust...Men ska i alla fall kolla om en skomakare tror att det är möjligt.

Lyssnar just nu på läsläxan som stora grabben har. Igår kväll sydde jag mössor. Först en som blev väldigt stor..kanske någon som har äldre barn, dotter, då mössan är rosa med vita moln. Vill ni ha en bild? Det blev att sy en till mössa, lite mindre till dottern och sedan fick äldste sonen, som slarvade bort sin gamla mössa i skolan i våras (hur man nu kan göra det: med sin mammas egna märke på..?) välja tyg till en ny. Nu är det bara mellankillen kvar som ska få en ny mössa, om han vill.

1 kommentar:

  1. Jag tycker du ska ta Primebootsen till en riktig skomakare - inte typ Mr Minit - och fråga om han kan hjälpa dig. Vet inte var i Sthlm du bor/arbetar men på Malmskillnadsgatan strax innan bron om du kommer från M Samuelsgatan finns en superduktig skolad skomakare som jag ofta lämnat "omöjliga skor till". Om du bor på Söder finns en nästan lika bra i hörnet Torkel Knutsonssgatan/Krukmakargatan. Eftersom jag bor på Söder har jag anlitat honom flera gånger - bla för att lästa ut nya hårda/lite väl trånga stövlar. Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera