onsdag 22 september 2010

Natten från helvetet

Nu blir jag ganska privat. Tanken är väl att få det ur mig.
Fotoakuten.se
 Ja, jag ska inte ta i. Men kl. halv fem i morse/i natt vaknade jag av värk i nedre delen av magen...Hm..jag går upp och tar en värktablett tänkte jag.... och gick på toa...och där blev värken så illa att jag inte kunde stå upp, kallsvetten forsade och jag kände mig akut illamående. Kravlade ut och in i badrummet, tänkte att där kan jag ligga på golvet (vi har golvvärme där så då blir det inte så kallt...). Det gick i typ 2 minuter. Sedan började jag tänka tankar som att "nu dör jag" och insåg att det var dags att kravla ut (smärtan var så stark att jag inte kunde gå/stå) och ropa på maken. Som kom och ringde sjukvårdsupplysning, som efter frågor tyckte att jag skulle åka in på närmaste gynakut. Jiippiee! Jag har haft otur och hamnat på sjukhus förr så jag är inte så förtjust i det numera... Jag bad mannen avvakta (han var tveksam kan jag säga) och kravlade mig ut till soffan, mannen hämtade balja och täcke och jag väntade på att ipren skulle hjälpa mig.....Jo, efter en stund började det avta...tack gode gud! Sedan vaknade jag när barnen skulle gå och sedan sov jag som en stock till kl. 11! Ringde barnmorskemottagning för rådgivning. Smärtan finns där fortfarande men är inte akut. Dock är jag helt slut



Man blir ju orolig. Vad farao vad det som hände? (och nej, det är inte lingonveckan...!) Mannen ska på kick-off ikväll och är orolig. Jag har nu tvingat honom att åka på den, mina föräldrar finns på nära avstånd om smärtan skulle komma tillbaka. För rådet jag fick från BM var att kommer smärtan tillbaka: ÅK!
Måste ringa jobbet också och säga att jag troligtvis kommer imorgon. De vill ha besked så tidigt.

Av förklarliga skäl har därför heller ingen Molly eller liknande plagg kommit över mitt huvud och prytt min kropp. Därav inga fina bilder. Nu ska jag se om jag klarar att hämta ett barn från dagis. Hoppas att det går!

Kram på er.

(Ledsen om det blev lite av ett "gnäll-inlägg, eller "tycka synd om"- inlägg. Det är inte avsikten)

5 kommentarer:

  1. Nämen fy så obehagligt! Hoppas verkligen du inte behöver uppleva det igen, men konstigt! Jag kan säga att jag får väldigt intensiva smärtor (fast förmodligen inte i den kalibern som du beskriver här!) när jag har ägglossning om det nu skulle kunna vara något sådant du fick?? Kroppen är allt bra mystisk ibland!
    kram

    SvaraRadera
  2. Det verka ju varit en helvetes natt, fy. Bäst det där får kollas upp ordentligt. Du lägger väl inte locket på nu utan följer upp det ordentligt? Take care och se till att vila./K

    SvaraRadera
  3. Min kommentar försvann..fick error och stopp. Nåväl, det där låter som du borde kolla upp, schas i väg med dig. *Förmanar* Först när jag läste trodde jag blindtarmen...Nä, ta en hemmadag, där mina tips på avkoppling är att: prova mollysar/kombos, ät choklad och ha hemmaspa:) Hoppas du mår bättre

    SvaraRadera
  4. Oj.... sådär exakt mådde jag innan jag tog bort mina gallstenar... Fick attacker... fick åka upp akut & få en spruta med stillande direkt...
    nedre delen av magen, på höger sida.... men du kanske hade ajaj i hela magpartiet ?
    Håller tummarna att du inte får det igen iallfall ♥Åsa

    SvaraRadera
  5. Åh fy så otäckt...det värsta är ju att man blir så himla rädd när man inte vet vad det är.

    Tycker nog också att du ska kolla upp.

    Stanna i sängen och ta hand om dig själv!

    Kram,
    Maria/Javabönan

    SvaraRadera