lördag 9 oktober 2010

Härliga lördag!

Tänk vad skönt det är med lördagar...

Man kan sova utan att behöva stressa upp. (Man kan också vakna halv sex med vansinnig huvudvärk, men det är en annan historia) Man kan njuta av frukosten i lugn och ro. Man kan....öööh, nä, man kan inte njuta av lugn och ro hemma, för de tre kuliganerna bor här också. Visst är de härliga...men det är 17 vad de stökar ned? För inte är det väl jag som stökar ned? I alla fall inte i deras rum...och i vardagsrummet...och förresten, 17 vad de sölar ned? För inte är det väl jag som spiller på golvet under deras stolar? Eller drar in kilovis med sand och grus och lera? Eller använder flera set med kläder per dag? (hmmrrr...det sistnämnda kan ju hända...fast ombytet beror sällan på dräll och spill iaf...) Tur att man har blodsband med de små älsklingarna! Mum loves you!

Dagen går alltså i fixandets tecken. Jag har dock lyckats med att införskaffa galgar så nu har fler plagg någonstans att hänga. Utrensning pågår också, om än lite långsamt. För när det blir rea så vill man ibland så gärna ha just ett visst plagg. Som när jag beställde hem continental knit. I chalk. Fast jag har den i almost black sedan förra säsongen, med lila fjäril bak. Men den här var ju så fin. Och för dyr. Innan rabatten iaf. Nu har jag iof sig sålt av en del men det måste ut mer. Och mutter, mutter, vad det är svårt! Sedan tar det ju tid också. Vilket man ju naturligtvis har i överflöd.....

Provade en everyday long cardigan här i veckan. Nope. Ca ce n ést pas moi! (eller hur nu franskan var). Den fick åka åter. Den är fin, men jag såg ut 10 år äldre ut och den hjälpen behöver jag inte!

Nu åter till röjning. Ursäkta avsaknaden av rolig bilder...
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar