söndag 10 oktober 2010

Underbara scarfs...

Den här scarfen dregglar jag över. Så underbart vacker och dessutom tillverkad av vintagetyger. Allt är återvunnet om man ska tro på beskrivningen iaf. Den är från Lise Sandahl. Enda risken är ju att de alla är olika så det är som att köpa grisen i säcken lite grann. För eftersom alla är av återvunnet material så blir de ju lite olika. Färgskalan stämmer överens men mönstret vet man alltså inte. Det tilltalar mig dock att den är av vintaget tyg. Sedan gillar jag blått....Problemet är väl att den kanske är svårmatchad. Den avviker lite från min vanliga "stil" också. Men den är såååå snygg....

Jag behöver en till scarf att ha nu. Fryser lite med de bomull jag har och vill ha något stort och nästan bylsigt för att hålla värmen. Ester Elenoras tycker jag också är döläcker. Men skulle velat ha den i svart...eller en ordentlig färg som avviker mot allt det grå, svarta och bruna färgerna man har på hösten...Tänk er t.ex. den här i färgen cabaret:

Nu ska jag fortsätta spela grodspelet med min yngsta...och fortsätta vela angående scarfs....och önska att man var miljonär eller så...
Odd Molly tycker jag inte har ett så bra scarfs-utbud i år. Funovits har jag, den är underbar, men den är inte så tjock och fungerar bra inomhus, men snart blir det för kallt för att ha den som enda scarf utomhus. Och de andra OM har är inte riktigt jag.  Sedan är det ju kul att ha något annat också...!

2 kommentarer:

  1. Jag klickade hem en Ester E i dag, men jag håller med dig om färgerna, de sticker inte direkt ut. Fast de är oerhört vackra och originella. Minzo har många fina att välja bland:)

    SvaraRadera
  2. Hej
    Jag vet ju inte vad du drar för storlek, men hoppas den här passar
    http://www.tradera.com/Odd-Molly-4-continent-X-stitch-dress-str-2-auktion_301743_120152656 /K

    SvaraRadera