söndag 24 oktober 2010

Helgen går alltid fortare än vad man vill?

Nu är det förstås en sanning med modifikation. För mig känns alltid helgerna för korta, tycker inte att jag hinner något. Antingen roliga saker, och inga måsten, eller bara måsten och inget roligt. Min make hävdar att jag ska göra om alla måsten till roliga saker så löser det sig. No *^5&# va! För yngsta dottern däremot så känns nog helgen väldigt lååång. Igår sa hon, lilla hjärtat, att "det är tråkigt att vara sjuk". Klokt och så sant. Men det är fortfarande febrigt, även idag. Idag visserligen än så länge enbart 38,5.... Med jämna mellanrum gör jag utryckning i form av hämtande av vatten, fixa "puffen" som hon vill ligga i, ändrar film på tv:n (hon tittar gärna på något när hon är sjuk), sitter med henne i knät, fixar välling eller annat som hon kan tänkas vilja ha...



Det innebär att jag har lite dåligt med tid för annat. Så är jag lite osynlig så beror det på det.

Sedan har jag en lååång lista på saker som måste fixas nästa vecka. Kul. Men imorgon ska jag kunna hämta mina tillfixade skor/stövlar i alla fall. Ska blir jättespännande att se om det blir bra.  Att hitta en bra skomakare är nästan som att hitta en bra frisör. Man stannar! Ang. frisyrer däremot så börjar jag känns mig lite less på den frisyr jag har. Men som vanligt så vet jag inte vad jag skulle vilja ha i stället. Har väldigt tjockt hår och nästintill inget självfall så allt går liksom inte...

Ha en skön söndag. Här regnar det och känns som en riktigt eländig vädersöndag...vem vill gå ut? Inte jag!

1 kommentar:

  1. Åh, du som är så snygg! Tjockt långt hår är en våt dröm för en sån som mig... :)

    Jag har trotsat regnet och sett ToyStory 3 med mellandottern. Den var värt regntrotsandet :=

    Hoppas hon blir frisk snart, dottern. Loppan längtar.

    SvaraRadera