fredag 22 oktober 2010

Natt med hetta - morgon med kyla




Och då menar jag inget annat än att dottern fick megamycket feber under natten, gnällde och mådde dåligt. Hon får alltid ont i pannan (som hon säger) när hon får massa feber. Vid fyratiden lyckades vi få i henne lite alvedon och både hon och jag fick sova några timmar i alla fall. Av detta kan man förstå att det var rätt så självklart att hon inte kunde gå till dagis idag och att jag tog vab:en. Maken sov nämligen som en stock nästan hela natten...

Idag när jag klev upp för att ringa jobbet och hjälpa maken med övriga busungar så snöade det ute! Gaaah! Just i år har jag varit mycket dålig på att ha koll på  barnens vinterkläder, sedan har jag också varit lite sur på att maken minsann inte insett att han kanske kan ta tag  i det....grr. Så nu for jag runt och försökte hitta det vi har, äldste sonen har som tur är inte vuxit så mycket så han kan ha förra årets vinterset, på vinden finns förmodligen ett set för mellansonen och en overall för lilltjejen.  Däremot behövs nya vinterbyxor till äldste, för de han hade förra året är mer eller mindre utslitna. Sedan är det ju det här med skor. Nu hämtades kassen upp och jag hittade iaf två par som grabbarna kunde ha. Sedan måste det mätas och dubbelkollas. Det är ju framförallt äldste som är i riskzonen, de andra kan ju ärva! (Snart börjar det dock bli svårt: när de är stora så sliter de väldigt på skorna så de inte går att ärva, men för lilltjejen är det ju inga problem ännu)
Bild från Fotoakuten.se

Nu ska jag ta hand om liten sjukling! (Note: kom i håg att anmäla till försäkringskassan!)

1 kommentar:

  1. Hej!
    Hoppas att dottern har kryat på sig och mår bättre!
    Förstår att det måste ha blivit panik i många hem i fredags morse när det snöade utanför fönstret. Många barn kom i mysbyxor och gympaskor och blev genomblöta... Vi får hoppas att snön försvinner, jag vill gärna ha höst ett tag till, tack!
    Det låter som att det blev en tuff vecka för dig, utbildning och möten, allt går i ett. Hoppas att det ändå blev givande!
    Ha det gott!
    /C.

    SvaraRadera