tisdag 12 oktober 2010

Hjälp mig välja färg!

Den här?
Eller

den här?





HJÄLP! Vilken är mest användbar? Och vilken drar inte åt sig allt vitt? Gillar BÅDA, men det blir det då rakt inte. Har en mörkblå sedan tidigare. Vad skulle ni välja? Behöver ju en svart kofta ....men den i velvet är ju sååå snygg, också.... Jag är brunhårig om nu någon skulle undra.  Man skulle ta och vinna lite på lotter kanske? Men det blir nog svårt eftersom jag aldrig köper lotter... :-)

Nu ska har snart lagas chicken enchiladas- mums! Väntar in maken med en del av ingredienserna dock...

7 kommentarer:

  1. Svårt, svårt! Trisslott?
    Ta den i Velvet tycker jag:-) Även om den svarta säkert är mer användbar så är färg än mera trivsamt.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej! Båda är fina..men jag hade nog valt svart tror jag..jag har den i chalk och gillar den jättemycket.
    kram

    SvaraRadera
  3. De är bägge snygga och den i velvet roligare. Men den svarta mer användbar. Jag hade nog varit lite tråkig och valt svart.

    SvaraRadera
  4. Den röda ser man minst, är varm och höstig i färgen och väldigt snygg. Lägger min röst på den! Svart har alla och det syns liksom inte:)

    SvaraRadera
  5. Hej där!
    Okej, ännu en bloomersfantast, känner att jag fortsatt är i minioritet i denna diskussion ;)

    Scrollade ner på din sida och fann lite plagg i royal i din garderob, därmed faller rösten på koftan i royal.
    OM det inte är så att du har myckat svart , svarta stövlar osv. då är det aldrig fel med en svart kofta, eller???

    Näe, vettetusan - krona eller klave =)

    SvaraRadera
  6. Jag tror ju den röda skulle passa väldigt fint på dig! Fast själv hade jag valt svart :)

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Det är så sant det du skriver, det är inte bara sig själv och sin undervisning och eleverna som man är ansvarig för. Det är andra lärare, ibland deras lektioner, föräldrar, all dokumentation, tiden räcker aldrig till...och dessa dubbelbokningar, jag håller med, ibland undrar man om de vill att man ska dela på sig =)
    Tredje veckan med förkylning och feber, samt magkatarr som inte går över, idag tog jag beslutet att stanna hemma, ångesten kryper i kroppen då man vet hur många det är som blir påverkade. Nu ska jag försöka komma ner i varv, gå och lägga mig och sova bort febern.
    Mollyvärlden är verkligen något att fly till för mig, jag behöver något annat, något som är vackert att fly till. Dagarna förgylls verkligen med de kläderna. Skönt att höra att det är fler som känner som mig...
    Ha det gott!
    /C.

    SvaraRadera