måndag 11 oktober 2010

Vinter mollysar

Jag brukar sällan fastna för särskilt mycket ur vinterkollektionerna. Tycker de överlag är lite trista och saknar de där guldkornen som man vill hitta. Men, jag är väl inte mer kvinna än att jag hittar något ändå. Två saker har fastnat lite mer än det andra:

Den här är jag särskilt förtjust i. Har inga flanellplagg alls i garderoben och som den fryslort jag är så borde det vara en bra investering. Klänningarna i flanell tycker jag känns lite för röriga i mönstren och lite för midjekramande. Vill ha mjukt och skönt och lagom kram...
Den här i lite lilac fastnar jag också för. Dock är jag lite tveksam till längden. Gillar överlag längre koftor och den här ser lite på gränsen för kort ut. Vi får se.





En sådan här blir det dock inte. Som fler sagt förr, hur tänker OM ibland? Och kolla in den i ryggen:

Brrrr....kortärmad och så dåligt knäppning i ryggen....Och med de "intressanta" fickorna....Nej, detta är då inte julklänningen för mig i alla fall.... Om fickorna försvann och knäppningen kanske hade några fler knappar då kanske den skulle se okej ut. Men jag har en känsla av att priset inte ligger i paritet med hur den ser ut...
Men man kan ju le i alla fall! :-) Och någon kanske ser jättefin ut i denna, vad vet jag, men det är då inte jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar