torsdag 21 oktober 2010

Om man inte...

...shoppar OM kan man ju roa sig med att shoppa till barnen. Jag har bl.a. skaffat ett lass med nya tyger (som ska bli barnplagg) och faktiskt också köpt lite färdigsytt åt telingarna. Det senare skulle jag inte gjort om jag inte känt att jag får 17 aldrig tid till att sy.

Flanellklänningen i dark indigo är jättefin. Men, stort men, är den inte lite väl dyr?? Flanellklänningen från förra året (som jag har, insåg att jag faktiskt ägde ett flanellplagg ändå) kostade ju inte så mycket så årets. Visst den här är mer formsydd, men det är ju en modell. Om den finns kvar på rea så kanske den är intressant, men farao, inte lägger jag ned 3000 kr på en flanellklänning! Jag kan ärlig säga att jag inte riktigt förstår mig på OM´s prisssättning. Den känns helt ologisk?? Oavsett så är det faktiskt inget som jag är sugen på från vinterkollektionen.


Är i så fall mer sugen på Chill Norways röda Jasper tunic, men den känns också lite dyr, för ett velourplagg liksom. Dessutom har jag lite svårt för rött om jag har plagget under julen, då har jag väldigt svårt att ha just dessa plagg efter jul sedan. Dumt, jag vet, men av erfarenhet så vet jag att det blir så. Däremot så känns det helt vansinnigt att ha den i vitt. Gissa hur länge det dröjer innan den är fläckad av något som inte går bort....

Är ganska trött idag efter en extra lång vecka. En hel del extramöten och en kurs. Sen dag idag och så hann jag ändå inte med det jag ville på vägen hem (har en bokleverans från Adlibris att hämta) så det får bli imorgon. Sedan är det ju inte tokvarmt ute direkt. Brrrr...jag har vanliga däck på cykeln och är det läskig halka, ja då cyklar jag inte till jobbet. En fd kollega råkade ut för en riktigt läskig cykelolycka vid just den här tiden förra året så respekt för väglaget ska man ha! Ska jag cykla mer nu så får jag väl önska mig dubbdäck, som maken sa. Samtidigt är de så rackarns kallt att cykla nu...

Ha det gott och kram på er allihopa!

1 kommentar:

  1. Flanellklänningen är verkligen riktigt dyr. Jag gillar den också, men nix tycker inte att den är värd det.

    Däremot tycker jag att chill norways velour är det. Jag har en klänning/tunika i vitt och eftersom jag har småbarn så har jag bara den på jobbet och jag är väldigt försiktig med den med tanke på fläckarna. Men det är det värt :)

    Kram från V

    SvaraRadera