måndag 18 oktober 2010

Pust!

Vilken dag!
Idag har allt gått i ett: från klockan ringde till jag sitter här nu. Förmodligen inte klokt, men vad kan man göra? Vissa dagar är ju bara så. Halva dagen var jag på en kursuppföljning, höll på att inte hitta dit först, snacka om att det var dåligt skyltat... Men väl där var det trevligt, om än inte så nyskapande. Och ingen förstår förstås ett smack av vad jag pratar om så jag byter ämne!

Tänkte först att jag skulle lägga in en dagens här, men när jag landade innanför dörren ville jag inget hellre än äta och sedan kasta mig in i duschen. Så outfiten åkte av illa kvickt. Jag kan ju beskriva den i ord förstås, även om det ju inte är lika talande som en bild: Jojo tunic (ej klänningen alltså) i vitt, under hade jag chrysalisen i dark indigo, marinblå leggings och en Bellarina scarf som jag verkligen gillar, men som inte kommit till användning av någon obskyr anledning. Iaf så matchade den perfekt idag då den går i vitt och blått....
Det enda som inte blev rätt, var att ett par vita sockor hade varit perfekt också, av flera skäl: matchning/brytning, för när noblessen var på var det enbart scarfen som var vit så resten av jag var liksom rätt så mörkblå,  men också för värmens skull.

Har precis bestämt mig för att jag inget ska ha av vinterkollektionen. Dels för att jag handlat en hel del innan men också för att jag hellre lägger det på äldre plagg. Det finns ju vissa saker man drömmer om....

Den här drömmer jag våta drömmar om....






En annan dag ska jag berätta historien om det dummaste jag gjort, i molly-väg alltså, men idag grämer det mig så oerhört att jag inte mäktar med... ;-)

Ha en skön kväll, nu ska jag njuta av CSI. Återkommande favorit här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar