torsdag 25 november 2010

Allt som är blått, blått tycker jag är vackert....?

Nä. Det blir att stanna hemma imorgon också. Suck. Men jag ska inte tråka ut er mer med det än så.

Det intressanta med att vara hemma och sjuk är ju att hjärnan då och då får idéer. Trots att man både intalat och sagt till sig själv att man varken ska ha eller klicka eller...så får man ändå idéer. Som att jag borde ha en blå long lovely knit. Eller att jag borde sälja av halva garderoben. Eller att jag ska ha en sidenklänning som jag absolut INTE kommer att använda.....när det kommer till kritan...



Idag har jag den fantastiska munderingen: fonda trousers i pink och min svarta/mörkgråa långa lovely. Fungerar jättebra. Kanske inte på jobbet med de brallorna men här hemma är det jätteskönt. Däremot så inser jag nu när jag använder min långa kofta att den ÄR för stor. Bara för att jag bestämde mig för att behålla den. Den liksom veckar sig i ryggen, mest i svanken...inte så kul. Det är säkert därför jag också är sugen på en blå, i en mindre storlek. Eller ska man beställa en till i den svarta och försöka sälja den här större?? Eller sälja den här och göra ingenting sedan...? Men den är väldigt skön att ha på sig nu kan jag ju säga!
Ja, dessa veltider....

Ha en skön kväll i snöovädret!


3 kommentarer:

  1. Usch vad tråkigt att det inte går över! Hoppas att du snart är bättre!
    Det är inte lätt att instruera vikarier, min ringer flera gånger om dagen trots att jag gjort en mycket nogrann planering... Nu har föräldrar börjat ringa och inte är nöjda med situationen, vad ska man göra?
    Jag får ta mina samtal i januari, finns inget annat att göra...
    Jag har också blivit lite sugen på en lång LK :) kanske är det kylan och snön som smyger sig på som gör det. Man vill liksom bara mysa i varma kläder...
    Krya på dig!
    Kram/C.

    SvaraRadera
  2. Sega baciller du råkat på:( Långa LK:n är höstens absoluta favorit-köp! Är lite sugen på en blå jag med! Älskar den svarta rosen....Kram

    SvaraRadera
  3. Velar gör vi alla, moi mer än många.-)
    Krya på halsen nu, och sköt om dig bra. Önskar jag kunde skicka lite friskhetsvitaminsinjektioner genom kommentarsfältet till dig. Vem vet, det kanske funkar?

    Kramar och ha det gott!

    SvaraRadera