måndag 29 november 2010

Jisses vilken dag...och den som väntar på något gott...

Nog för att jag "fattat" att jag varit sjuk (svårt att missa när man inte orkar något och hostar galet liksom..) men herre j-e vad det tagit på krafterna! (Eller ja, jo, de där krafterna har varit på upphällningen...det börjar närma sig jullov....tack för det!).

Jag har känt mig som en trasa. Förmiddagen var väl okej.  Men efter lunch...huvudvärk, irritation mellan kollega, skakiga ben, tusen frågor, hinna få ut papper.....Kallelse till möte som börjar 10 minuter EFTER jag slutat.... och så en tur till frisören, migrän på hemvägen, varenda led och muskel i hela kroppen värker,  lyssna på sonen när han läser läsläxan...OCH  det SVIDER i ögonen och klockan är endast tjugo över sju.... Så okej, kroppen, jag fattar. Jag är inte riktigt frisk ännu. Tur att antibiotikakuren inte är över ännu...

Gäsp....

Men nog om det nu, men lite måste man få gnälla va? Nu är i alla fall paket hämtat. Dock ej öppnat. Visst är jag duktig? (Läs: för trött....) Annars väntar jag på ett annat paket med spänning. Jag hoppas att innehållet visar sig vara rätt på mig...!  Oh! Spännande....! Här är en liten ledtråd.....

Vad kan detta vara?
Nu ska jag faktiskt försöka jobba li....nää, klockan är för mycket. Svamligt inlägg. Men jag lever i alla fall. Och har hälsan. Nästan.

Sov gott allihop, för det ska jag göra!

10 kommentarer:

  1. Ja vad spännande, något som börjar med Burning woman...Fick också hem något ur den kollektionen igår:)/K

    SvaraRadera
  2. Stackars dig som är så krasslig, hoppas att det går över fort.
    Och vad är det jag ser?
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Åhh jag anar vad detta är för goding till klänning, underbar :) Den är inte lätt att få tag i så jag säger bara Grattis!
    Det är tufft att komma tillbaka när man har varit sjuk! Det tar ett par dag innan man är uppe i 150% igen :)
    Jag kan tänka mig vad jag har att vänta efter 7 veckor med vikarie...
    Hoppas att du känner dig piggare idag!
    Ha det gott!
    Kram/C.

    SvaraRadera
  4. Åhh, är det Beatnik, eller wrapen eller rentav Never Forget The Reason? Kram

    SvaraRadera
  5. Skönt att du lever, det är på något sätt alltid en bra förutsättning ;)
    Stort tack för tipset om mina eländiga UGGisar.
    Gjorde som så att jag skrubbade dem med mockaborste samt något slags sudd/sten som inköptes i en skoaffär, därefter ett par omgångar med impregnering.
    Nu ser de ok ut, inte perfekta men ok.

    Ättika lät ju spännande men vettetusan om jag vågar, inte denna gång i alla fall.
    Hur tusan luktar det efter att ha dränkt dem i ättika???
    Citron hade jag testat om jag kom på att köpa en =)
    Jag har å andra sidan hellre ett par stövlar som doftar citron än ättika, så citron får bli plan B.

    SvaraRadera
  6. Det låter som att du borde ta det lite lugnt. Hoppas du snart känner att krafterna kommer tillbaka. Ser fram emot bilder på paketinnehållet:)
    Kram

    SvaraRadera
  7. KRYA PÅ DIG!!!

    Tack för tipset på bra shoppingsidor....

    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Haha absolut vad är en bal på slottet! Jag kan lova att ångesten för jobbet är stor!!! Men precis som du säger, det är som att en orkan gått fram...blir mest nervös på vikarien som ändrar i min planering, kan få en tokig!!!
    Hur går det med dina utvecklingssamtal? Nu har jag planerat in alla mina i januari...
    Tråkigt med lönen :( Det känns ofta som att cheferna inte har en aning om vad vi gör och hur mycket tid vi lägger ner! Fick ni reda på lönen redan nu förresten? Jag har inte hört något ännu, för oss brukar det komma sent på Vt.
    Ha det gott!
    Kram/C.

    SvaraRadera
  9. Bra svarat till rektorn! Gå till honom och fråga vad han erbjuder för lön om du går upp på heltid? Där har du ett bra förhandlingsläge tror jag. Om du nu kan tänka dig att jobba heltid? Har funderat på att gå ner i tid jag med, trots att jag inte ens har några egna barn...

    Ja visst är det kallt, verkligen valrossens vinter detta haha! Inte kul när man till och med fryser på jobbet... Det låter som något för facket måste jag säga...

    Det där med läxor när man är sjuk har jag tänkt mycket på nu när jag är borta, i och med att min "sjuka" sitter i knät så har jag gjort läxor hela tiden samt exakt planering för vikarien, lektion för lektion (som han ej har följt grrr). Dock klagar vikarien på att det blir för mycket rätting med läxorna, va?! Nu gjorde jag iordning ett läsprojekt som de får lämna in när jag är tillbaka. Blir så besviken när det inte blir som man har tänkt sig med planeringen, man är ju ett kontrollfreak, en sjukdom som de flesta lärare lider av antar jag haha:)
    Kram/C.

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Är intresserad av suiteheart minidress om du har den kvar? Vet inte om kommentaren kom fram i det inlägget så jag skriver här med :). Maila mig på stumpelisa_86@hotmail.com Tack på förhand!

    SvaraRadera