fredag 19 november 2010

Sitter och klurar...

...på om man istället för lovely knit ska satsa på en wool long mix cardigan i lite military?





Eftersom jag långt ifrån bestämt mig för någon kofta alls...men är ändå sugen....så fortsätter jag att vela, trots det entydiga svaren jag fick från er: att military skulle vara det bästa köpet av lovely knitsen....För jag håller med er, den i multi kan man nog tröttna på....och den är kanske lite rörig....Men, i min hjärna finns ett men, när jag ser den på folk så blir jag glad! Det ser vackert ut! Och då började jag klura, igen, på om det istället var bättre med en annan kofta i military? Eller ska det vara en överhuvudtaget? Såg lovely kniten i military på en tjej igår, och det var ju jättesnyggt.

Ni har kanske inte koll på det, är ju usel på att ta bilder och hugger huvudet av mig själv av anonymitets skäl, men jag är brunhårig. Gör det någon skillnad på valet av kofta tror ni? Alla jag sett med multin har varit ljushåriga....

Ah...tur att Ipren fungerar....nu ska jag laga tacos åt utsvultna barn...

P.S. Barnen i familjen är enhälliga, och de verkar inte vara som alla säger att barn är: traditionellt tråkiga i sina val, de tycker att jag ska ha den i multin.... ;-)

7 kommentarer:

  1. Jag tycker helt klart att du ska satsa på en LK i multi! För som du skriver så blir du glad av den och det är skäl nog tycker jag. Tröttna kan du göra precis lika mycket på en military, i vilken modell du än väljer.
    Jag har nyligen fått hem en kofta som gör mig glad: http://oddjosanne.blogspot.com/2010/11/dagens-med-provning-magsjuk-vovve.html inte helt olika LK multi. Har svårt att tänka mig att jag ska tröttna i första taget, för den gör mig glad, gladare än jag trodde och rörig beror ju på vad man har till den.
    Och de är ännu snyggare på mörkhåriga än på ljusa personer om du frågar mig.
    Så brutalärligt: LK multi, till dig, UTAN tvekan!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Tack Josanne! Jo, jag tror nog också att man kan tröttna på military med. Det var just det där med glädjen som fick mig att hela tiden tveka...

    Och jag kan avslöja att barnens åsikt fick tyngd här. Jag har faktiskt beställt en i multi... :-)

    SvaraRadera
  3. GRATTIS! Helt rätt val! Ser fram emot att få se den på dig.
    Hoppas du får en riktigt bra lördag. KRAM

    SvaraRadera
  4. Jag har en likadan kofta och jag blev kär med en gång när jag köpte den...tycker att LK är så fina på andra och har köpt tre stycken men nu har jag sålt två för jag tycker inte att jag passar i dem...fast en LK i multi låter fint om man nu känner att det är en modell man trivs i :-)
    Jag blir oxå lite stressad när man kan förboka, det var därför jag gjorde det!! "livrädd" att jag skulle stå där utan en ka-ching!! tokigt va!! Jag hoppas verkligen att den rosa inte är babyrosa men då får jag väl sälja den ;-)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag håller med Josanne, tror faktiskt mörka är ännu finare i multin. Jag ser att du köpt multin och det tycker jag är Bra! Ibland har jag köpt ett plagg som jag trott mig skulle hålla i längden ist för ett jag verkligen tyckt om och det slutar oftast med att jag säljer den 'funktionella' på tradera och letar febrilt efter den hjärtat klappar för... Så mitt råd är att välja med hjärtat, och det gjorde du ju!!!
    Kramis

    SvaraRadera
  6. Åh, jag skulle precis skriva här i kommentaren att jag säljer gärna min i multi. Den är liksom helt fel storlek på mig och jag har bara haft den en gång. Men se där kom jag försent:-)
    Krya på dig nu vännen, hoppas att du får lite lugn och ro.
    Kramar och ha en go kväll!

    SvaraRadera
  7. Ah, Lingonberrie! Vad synd! Men kanske något annat en annan gång....;-)

    SvaraRadera