tisdag 16 november 2010

Storsäljare? Och en undran om OM´s hemsida.

Ja, wrapen tror jag blir en storsäljare. Naturligtvis har jag fastnat mest för färgen dark magnolia som ingen webbutik  verkar tagit in?? Trist. Men en i midblue har jag faktiskt förbokat. Brukar inte förboka men nu var jag orolig för att man inte skulle få tag i en om man inte förbokade!

Men klänning då? Är ju en velourmadam i allra högsta grad och skulle kunna ha varenda en, förutom ljusgrön och orange då, känns lite för våriga just nu. Den gröna kanske. Men vad tror ni, kommer Ka-ching pocket dress eller Kaching plain att sälja bäst? Ka-ching pocket dress känns som efterföljaren till fonda dressen. Dock irriterar det mig att man inte på en enda produktbild kan se hur den ser ut från sidan på kjolen...plus att det verkar som om kanterna fram i halsringningen "ramlar" ned av sig själv...Nja. Men rackarnas snygg är den ändå!
Ka-ching plain då? Ja, den är dödsläcker! Fast jag är lite kluven till alla knappar....knappar kan ju liksom råka knäppa upp sig och det är inte snyggt. Det verkar ju också vara problemet på en del av OM`s tidigare tunikor/klänningar i velour med knappar. Sedan är jag väl trist men jag gillar INTE vita knappar när det är mörk velour.
Ka-ching pocket dress Blue
Ka-ching plain dress i mid blue

Färgen som jag fastnat för är solkart dark magnolia. Vintage Berry ser intressant ut men är orolig för att den är i en kall nyans. Sedan är jag en sucker för rosa och dark rose är en smygare som jag nog tror att ngt plagg som hamnar här kommer att vara i...Har hållit mig där dock från att förboka då jag trots allt är lite orolig för hur smutsig den kommer att bli...småbarn, jobb där det inte alltid är så rent (dammigt).Mmmm.


Däremot är det lite konstigt...för i morse när jag kikade in på OM´s hemsida och tittade igenom pre-spring så var det fler sidor än nu. Nu är det bara tre och inte alls lika många färger med på velouren. Vad betyder det? Att det andra inte kommer? Att det bara var arbetsbilder? Är ju bra att veta när man ska bestämma sig....Någon mer som lagt märke till detta?

3 kommentarer:

  1. Jag håller med! Hade också förälskat mig lite i just de färger som ingen webbutik vill förknippas med. Eller kommer de inte produceras? Då är ju OM tokiga! Jag gillar ju också rosa, men är lite tveksam till just denna nyans.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ja det stämmer, i morse när jag var in på Odd Mollys hemsida så var det fem sidor, nu bara tre... Blir lite orolig då mina favoritfärger har försvunnit Dark berry och Magnolia...
    Jag har sett en bild på Ka-hing pocket Dress från sidan, tyvärr minns jag inte alls var, det var ganska höga sprund vilket inte var något som jag riktigt gillade... För mig blir det nog en Ka-ching plain. Sedan är jag väldigt nyfiken på Timeless, undrar när vi får veta vad det är?
    Hoppas att allt är bra annars, stress med alla omdömen förstår jag! Är du igång med samtalen nu? Jag skulle ha börjat mina igår men fick ställa in alla.
    Ha en skön kväll!
    Kram/C.

    SvaraRadera
  3. Jag hade förbokat Ka-chingen i vintage berry hos Ajabaja. Nu har dom helt sonika bytt ut bilderna! Nåt är skumt här.....Kram

    SvaraRadera