lördag 27 november 2010

Veranda coat/wrap...och mössa till sonen.


Visst är den underbar.... Jag fick tag i den för något år sedan, drygt, tror jag. Den är ganska stor i storleken tycker jag, för det här är en stl. 1. Just nu är den dock tyvärr lite för liten. Men jag kan inte sälja den. Har försökt flera gånger men jag älskar den så. Vacker till jul men även efter. Allra allra helst ville jag ha den med bruna band, men det har jag inte lyckats med.

Om det är någon som har den i chalk med bruna band eller någon som har den vita med röda band i stl. 2 och vill ha en i stl. 1., ja då är jag inte helt omöjlig... Skriv en kommentar med mailadress så hör jag av mig. Om skicket är bra, för den här är perfekt i skicket. 

Hostan är lite bättre nu, framförallt själva rösten också. Fortfarande lite vek i kroppen men i alla fall åt rätt håll så jag håller mig inne i dag och satsar på jobbet på måndag. På posten ligger ett paket och väntar, har gjort det hela veckan :-(   , kanske orkar jag hämta det imorgon. Måste ju visa upp koftan däri så ni får se om jag nu gjorde rätt val...!

Jag har också lyckats få tag i en gammal goding. När den har landat här hemma så visar jag upp den....Tänkte nog inviga den på makens julevent med respektive. Kanske får den vara med på julavslutningen också. Vi får se. Eventuellt är den lite stor nämligen, men jag tänkte i så fall sy in den lite....

Ja, ni vet ju att jag syr. Eller försöker hinna sy. Sista halvåret har jag verkligen inte hunnit sy som jag vill. Nyårslöfte?? I alla fall tänkte jag vara så ego att jag visar upp vad jag sydde till äldste sonen igår. Den är fleecefodrad så han inte ska frysa och uppenbarligen så fungerar det eftersom han haft den i dag i -10grader och åkt pulka.






Ha en skön lördagskväll!

1 kommentar:

  1. Så AVIS!!! Jag letar och letar efter en veranda coat och förstår verkligen att du inte kan sälja din. Jag fortsätter att dregla över bilden ; )
    Hoppas du kryar!

    SvaraRadera