onsdag 29 december 2010

Det bidde....

...en plain dress i dark rose. Tänkte sätta en bit resår där baki sömmen i ryggen/ i svanken för att fixa till passformen lite...

Provade och provade och provade igår...och hur jag än vred och vände mig i provrummet så var stl. 2 lite väl tight och avslöjande just nu, (plain) och pocket dress : tja, ja, vi blev helt enkelt inte kompisar just nu helt enkelt...stl. 2 var skum. Stl. 3 var finare på men lite för stor över byst. Ibland önskar jag att jag hade större byst...eller var det mindre annat?

Idag har jag bakat pepparkakor. Knäppt? Japp! Men degen hann jag inte med innan och den måste ju bakas. Dock har nog något hänt med ingredienserna i år, det är gammelmormors recept, för det smakar inte som vanligt?? Måste klura lite (brorsans smakade likadant så det är inte jag som gjort något galet) på vad som kan ha hänt.... Alla barnen var med och bakade i olika omgångar. Lilltjejen bakade längst. Himlans vad duktig hon är på att kavla, blev imponerad!


Funderar på att dra med lilltjejen ut och åka pulka. Måste ju ha något alibi. Undras var jag la mina vinteröverdragsbyxor...?

Ha en bra onsdag? Vad ska ni göra på nyårsafton förresten?

2 kommentarer:

  1. ha! Du är inte den enda som bakar pepparkakor sent. Vår deg ligger fortfarande i kylen och nu har jag inte lust precis. Vi får se vad man kan hitta på med den?
    Hoppas att du kommer att trivas i din Ka-ching.
    Kramar och Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. Här blir det lugnare än lugnast på nyår! Jag, man och barn som ska käka lite gott och glo på Grevinnan och betjänten:) Gott nytt år! Kram

    SvaraRadera