torsdag 9 december 2010

Kap nummer två

Ja, kap och kap. Men eftersom jag säljer min Gallery Long shirt och gillar Taradiddle så kände jag att den vore inte så dum att ha i rött till jul...och innan...

Så när jag råkade "springa" på den så kunde jag inte låta bli den....Lite lustigt är det dock. Jag har den i grått sedan tidigare och den här i rött är mindre i ärmarna??? Skumt och inte så lite irriterande...Jag är ju lite bred i överarmarna (enligt mig) så det stör lite faktiskt. Men, men. Jag tror inte att den får flytta.

Vad tycker ni? Ser den trång ut? Fotografierna är inte super, min hovfotograf var inte helt road idag, det var med både "hot" och mutor som det blev taget några kort...




Jag har standardunderklänningen under. Vet inte om det blir den eller en chrysalis sedan. Jag har inte hunnit prova vad som blir bäst. Borde kanske ha en annan bh också? (Borde kanske ta och ta tag i det där med att själv bli mindre också....?)

Har varit på julspel för sonen och ordnat fikat efteråt. Är helt slut och ska ta en snabb bloggenad och sedan kasta mig i säng...för i morgon är det julfest!

Kram på er alla !

8 kommentarer:

  1. Åh jättefin! Den ser inte för tight ut tycker jag. Snyggt med underklänningen tycker jag, rosetten matchade :)
    Perfekt nu till jul!
    Kram/C.

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det irri att det skiljer i storlekarna på samma klänning i olika färgställningar.

    Springa över - nå inte - fynd springer man inte över - man stannar och plockar givetvis med sig hem.
    Men du verkar ju ha ett bra ställe att springa på:) mycket fynd du har hittat.

    Du är fin i din röda Taradiddle./K

    SvaraRadera
  3. oh sa fin den aer pa dej, skulle sjaelv vilja ha en i typ vilken faerg som helst! :) Hej forresten! Jag hittade nyss dej och aer det ok om jag laegger till dej pa min blogg-lista? Mvh, mollychick

    SvaraRadera
  4. Tycker du ser väldigt fin ut i den!!
    Jag har precis sålt min röda på T.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag har den röda i strl 2 och powder i strl 1 och de är lika stora. Till och med så att den röda är något trängre i ärmarna än powder. Så jag håller med.

    SvaraRadera
  6. Vilka helt underbara kap du gjort!! Jag har också en taradiddle i rött. Tycker inte den ser trång ut alls, tvärtom du är superfin i den! Fint också med den underklänningen :)
    kram

    SvaraRadera
  7. Tycker inte att det syns att den känns tajt på armarna. Älskar min så behåll om du står ut med ärmarna (töjer sig nog lite under användning)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Mollychick: det är självklart helt okej att du lägger till mig på din lista!

    Jo, den får nog stanna...Och Helene, vad trist att det är så med OM och deras storlekar...olika i olika färger men samma modell, vad är det för sätt egentligen liksom? Borde de verkligen ta tag i för det är ju inte normalt att det ska vara så!

    Jag menar, om de stora kedjorna klarar av det med olika fabriker som syr åt dem, så borde väl OM också klara av att ha de specifikationerna?? Men det är väl återigen det där med kvalitetskontroller...kanske borde OM utöka sin stab av dessa!

    SvaraRadera