söndag 12 december 2010

Miljövänligt julklappstips?

Ja, alla har ju julklappstips både här och där. Så då måste jag väl hänga på trenden? Gillade de här jag hittade i  Kjell och Companys reklamblad (dock kommer de inte in till vissa butiker förrän den 16:e):

De här har jag väntat på länge! Jag gillar inte att man använder kapslar som man sedan slänger. Ingen återvinning (kaffet kan bli kompost, metallen tas om hand!). Min käre make som i princip håller med mig, brukar öppna alla använda kapslar och för hand skrapa ur kaffet och sedan slänger vi metallkapslarna i metallåtervinningen. Men det är ju lite omständligt....Så när jag råkade se dessa, återanvändningsbara kapslar, som du själv fyller med valfritt kaffe, så var en julklapp klar direkt! De ska passa i nespresso-maskinerna.  Dessutom ska de gå att diska i maskin! En förpackning med tre stycken kapslar kostar 99kr. Inte så blodigt, eller hur!

När jag gick in i butiken så hade de tyvärr inte kommit in ännu. Men det gick att reservera dem, för jag frågade. Grabben/Killen i kassan var mer än vänlig (kändes nästan som om han verkligen flirtade..!) och skickar SMS när den kommer in....

Annars gick nästan all julhandel vägen. Det är några få saker kvar (plus maken då..självklart..han är alltid jättesvår). Sedan såg vi en superduperring på Hallbergs för endast 17 000kr. Jag sa till maken att den är väl en bra sak att skriva på önskelistan? Då behöver han inte ge mig någon julklapp på typ 17 år? Vacker var den i alla fall. Även om den aldrig kommer att hamna här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar