söndag 12 december 2010

Tredje advent





Tänk, vad hände med de andra två? Tiden rinner iväg! Jag väntar fortfarande på mina paket. Jag har inte hört något från CD heller ang. hur det skickat och om de skickat någon gång!!...de firar väl advent och helg kanske...? Jag håller med Once in a lifetime: Det hade 17 gått fortare att få grejerna om man INTE förbokat något alls! Den enda som skött sig är FOLK. All heder åt dem! (Synd bara att frakten numera är så dyr där och att det aldrig blir fraktfritt oavsett hur mycket man köper...). Nu tänker jag aldrig mera förboka, den saken är klar (och får jag äta upp det möjligtvis? Vi får väl se... ;-)  )

Idag skulle jag bakat lussebullar, det får väl bli ikväll, för om 2 timmar ska vi ut på julklappsjakt.

Bild från annons på Blocket, hoppas att ingen blir arg. Mitt ser precis ut så här.

Igår var vi uppe på vinden och grävde fram mitt gamla dockskåp. Vi är "snåla" nog att ge lilltjejen det i julklapp. En del ska köpa nytt, fast de har, eller bara ta fram det och ge. Men, varför inte ge bort det när det ändå är jul? Det blir ju inte det enda hon får? Det ska limmas lite vid taket och jag ska städa det. Men det finns massor med möbler som vi ska slå in och huset är i gott skick. Stilen är klockren 70-tal och de flesta möblerna likaså.(läs: lampor och många saker är i färgskalan brun-orange...) Men det är väl inne?? 
Hade förut en idé om att jag skulle tapetsera om dockhuset. Idén har jag väl kvar, däremot så vet jag inte hur man hanterar alla eluttag? Ska man sticka hål i tapeten efter man limmat fast den? Går det ens? Min tanke var att ta sådana där scrapbookpapper, fina och ha som nya tapeter. En del av tapeterna är väl coola, men några är, tja, lite trista....
Vad tycker ni? Kan man ge bort begagnade saker som man själv haft? Eller ska allt vara nytt på julafton?

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag tycker det är en jättebra idé att ge bort saker som finns undanstoppade och ett dockskåp måste väl vara perfekt att få. Jag gör lite samma sak i år, går på en liten loppisrunda hos mig själv och fyndar julklappar, sedan blir det några nyinköp som komplement.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  2. Jag har ett exakt likadant dockskåp hemma! Jag, tre syrror + dottern har lekt med det. Får nog vänta ett tag innan det plockas fram till JR. Han är lite för hårdhänt med saker än. Inte är det snålt att ge till dottern, för henne är det ju nytt. Har du sett vad möblerna kostar till skåpen nu?! Snordyra.....Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också det går för snabbt!! Jag tycker absolut att mankan ge bort fina gamla saker!

    SvaraRadera
  4. Klart du ska ge henne ditt gamla! Affektionsvärde som ett nytt aldrig kan få! Det är fint! :)

    SvaraRadera