tisdag 14 december 2010

Nu är jag sur som ättika!

Jag gillar inte att klaga om sådant här "offentligt" men nu så....Jag har beställt från Countrydreams. Det har fungerat bra tidigare, aldrig haft några problem, förutom då att de inte kan ändra i sina köpvillkor ang. fraktföretag...och dessutom påstår när jag påpekade detta, att det visst stod att de hade dhl.....vilket det inte gör, kolla får ni se.... (och att de också fortsätter min sin hävd att man inte kan byta/öppet köp på rea varor fast de bryter mot distansköplagen då...(eller vad den lagen nu heter)...gillar inte!)

Men nu börjar jag surna till ordentligt!! Jag har specifikt bett om att få skickat med posten istället, och det har alltid fungerat, men i fredags plingade mobilen och sa att jag hade ett dhl-paket att hämta...okej....jag blir lätt irriterad...kan det vara CD som skickat med dhl ändå? Jag har nu mailat dem TVÅ gånger och får inga svar, whatsoever, och ringa går inte, de svarar inte i telefon och man kan inte lämna meddelande.
Vad är det jag vill veta då? JO, jag har två beställningar, och dels så undrar jag om de lagt ihop dem till en och "råkat" skicka dem med dhl (för på dhl kan jag inte söka på numret så jag kan inte se om det är skickat från CD) eller om det bara är första ordern och var är i så fall min andra??? Jag har bifogat all viktigt information i mailen och ja, jag förväntar mig snabba svar på sådant här!!Dessutom är det betalat för redan. "arg"

Varför hämtar inte människan bara dhl paketet och får sina svar då undrar ni? Jo, för att dhl här ligger så illa till att det handlar om en hel extra utflykt..på en timme minst totalt. Och det är rätt mycket ANNAT nu som ska hinnas med så några extrautflykter hinner jag inte med!! Dessutom börjar jag nästan tycka att OM de nu har skickat med dhl fast jag bett om annat så borde de 17 skicka nytt till mig och låta dhl paketet gå i retur och själva stå för den kostnaden, det är ju deras misstag...! Jag har kollat extra att jag skrivit i meddelanderutan att jag önskar skickat med POSTEN.  Dessutom så bör man väl svara på mail om sådana här frågor, istället: tvärtystnad!!


Så grrrr, tålamodet tryter!!!
Är det någon annan som inte fått de de beställt från CD nu?  Eller inte får svar på mailen? Vore intressant att veta!
Ursäkta min urladdning men ....



Tillägg: fick precis just nu svar från CD: jo det har "råkat" skicka den ena med dhl, den andra ska vara  " i Stockholm"....skickad med posten...hm, hoppas det plingar i mobilen i dag då!!

2 kommentarer:

  1. Jag har tyvärr fått vänta flera veckor på min order för att först då få veta att den tagit slut... Vilket lett till att jag inte letat på andra ställen och således ofta blivit utan det eller de plaggen. Handlar bara där i nödfall och inte nyheter eller ravaror, för det är dem jag fått problem med. Dee är inte alltid så bra på att kommunicera och uppdaterar lagret lite för dåligt vid nyheter och reor.
    Trist!
    Väntar på min Ajabajaleverans, hoppas den kommer idag!
    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Aj då, fler som är sura på CD. Jag visste inte att man kunde får varorna på posten, DHL ligger illa till för mig också.Sen tycker jag det är bra om även negativa saker kommer fram, de får så mycket positiv reklam ändå.

    SvaraRadera