fredag 7 januari 2011

Aha! Vågar jag?

Lääänge har jag funderat på något...gällande LLK....Jag irriterar mig nämligen ofantligt mycket på att luvan är så nedrans tung. Plus att man ser puckelryggig ut om man försöker ha en jacka ovanpå koftan, när man ska ut i kyla och snö.






Och det är fransarna i luvans fel. Men de är ju rätt snygga de som syns. Men nu har jag funderat på att helt sonika klippa bort de som är längre ned i luvan....Låta t.ex. två rader vara kvar och övriga klipps förutom uppe vid nacken, där de syns....  Dessutom blir nog luvan lättare ha dra upp på huvudet då också (om man nu vill göra det). Om den inte innehåller så mycket fransar. Den är ju rena kudden nu.

Vad tror ni? Är det helgalet?

4 kommentarer:

  1. Har också funderat i de banorna men bestämt mig för att låta bli. Är rädd att det blir en synligt kant där fransarna börjar igen så att luvan ser bucklig ut bakifrån :-(

    SvaraRadera
  2. Den är jättefin men som du säger så funkar det inte att ha luvan innanför....jag hänger min utanför, kanske inte så snyggt men ett måste :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Nja, jag skulle nog inte klippa i luvan! Jag har iofs aldrig haft den under en jacka, utan använder den som jacka när det inte är så kallt....Kram

    SvaraRadera
  4. Hej där - hittade detta inlägg lite längre bak i bloggandet, så hoppas att du ser det :)

    Jag fick tips om att du hade en lång LK i grey i stl.3 men önskade en stl.2.
    Jsg har samma lika fast vise versa.
    Min köptens igår och är således aldrig använd.

    Stämmer detta att du är intresserad av att byta, eller har jag hört fel?

    /Carina

    SvaraRadera