söndag 9 januari 2011

Sista dagen

Sista dallrande dagen av ledighet. Nu dröjer det till sportlovet. Tur att det finns helger däremellan! Och Odd Mollysläpp som förgyller vardagen! (Och stressar till det: jag kan inte beställa från jobbet liksom.....så jag hoppas på sena eftermiddagar-släpp!) Fast faktum är att trots fina bilder och en del fina plagg så har ingen supersug satt in- ännu! Det som fastnat mest på näthinnan är jeansjackan. Har ingen sådan så kanske får det bli en nu. Eller så blir det en billig som jag pimpar till lite själv....Vem vet!

Men den är ju ganska så läcker....

Är dock inte helt övertygad när det gäller de nakna damerna....varför måste de vara där? Ska helt klart erkänna att det inte blev en jeansjacka i våras mest p.g.a. pinuppan bak. Den är cool, men det är inte jag att ha den bak. Men fjärilen känns bra. Om jag kommer överens med damerna alltså.

Yngsta damen ska på kalas idag. Det har tjatats i mer än en vecka om det, sedan inbjudningen kom faktiskt. Och tidsoptimist som jag är så hade jag tänkt sy en klänning åt henne att ha. Hon behöver en hel del i klädväg nu också så det passade bra. Tror ni jag har sytt? Njet! Kanske hinner jag idag? Det är två timmar till vi ska vara där- vad tror ni.....?

Kram på er. Nu ska jag klippa!

Och vädereländet har fått spatt: det är plusgrader, sol och det droppar från taken...Nu gillar jag våren- men jag inser att det inte är vår ännu- och jag fullkomligt avskyr knöggliga gator och ishalka...så *fula ord*- hellre kallt till det verkligen ÄR  vår....!

6 kommentarer:

  1. Nu är det dags för verkligheten imorgon:) börjar ni också? Ska bli roligt samtidigt som man börjar stressa, fullt med måsten i huvudet...
    Tänker som du med de nakna damerna, fina men jag skulle aldrig kunna ha det på jobbet...annars fungerar det ju alltid med Mollysar. Jag har jeansjackan från förra sommaren, ett av mina mest använda plagg.
    Ha en skön söndag!
    Kram/C.

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt och hållet med dig angende pinuppan. Varför en naken dam på ryggen liksom? Inget jag vill ha heller. Ha det så bra! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag känner just likadant med de nakna kvinnor, vet inte om jag vill ha en jacka med sådana på ryggen. Jag har pre-beställt denna jeansjackan, men vill prova och se, hur den ser ut irl.

    SvaraRadera
  4. Jag (surprise, surprise!) gillar jackan som den är med dom nakna damerna och kommer nog att slå till på en:) Kram

    SvaraRadera
  5. Kommer att tänka på min mans tatuerade rygg där kampen mellan yin och yang illustreras av 2 halvnakna kentaurer, en man och en kvinna. När han började tatuera den var jag höggravid och han fick en sån utskällning över den nakna 'pinuppan' på hans rygg att han fick gå till tatueraren och skyla henne : ) Idag har hon ett svepande skynke över barmen, ha ha! Hormoner eller inte, jag är inte sådär förtjust i pinuppor heller tydligen ; )

    SvaraRadera
  6. Ännu en som är skeptisk till de helnakna damerna....
    Varför inte bara den snygga fjärilen alltså?
    Tabby

    SvaraRadera