måndag 31 januari 2011

Äntligen sista dagen i januari! Och önskningar och dreggel över sådant jag egentligen inte behöver....

"Världens" längsta månad är snart slut. Äntligen. Februari brukar gå fort och sedan är det vårmånad! Jag vet vad jag funderar på. Ge mig vår istället så behöver jag inte fundera på vad jag ska avhålla mig ifrån för att ersätta vårlängtan... ;-)

Önskelista:
låga primeboots i linen.
Timeless klänning i lite rose
By Ti Mo underklänning
By TiMo kofta: så häftigt annorlunda och cool.

Vad hindrar mig? Tja, lönekontot är inte obegränsat, stör mig på att koftan från By Ti Mo är så pass dyr fast den är i massa syntet-material, timelessklänningen är dyyyyr (plus att jag ju har den i grått- den rosa är en dröm: vill helst kapa den på ordentlig rea!), primebootsen är ju fasans dyra...., plus min vanliga frågeställning när klick-fingret vill leva eget liv: behöver jag verkligen allt det här? Eller är det bara massa önskningar?

Vad behöver jag då? Ett par ljusa skor: ja.Så pass dyra som primeboots? Nja... Koftan: möjligen, kanske. Timeless: nej, jag behöver den inte. Det är snarare "bara" en önskan..., underklänningen: kanske, troligtvis inte...
Så: börja rea ut pre-spring nu: genast och så låt mig ha lite tur så jag kan få knipa en: brukar alltid missa dem tycker jag...

Sedan hittade jag en cool adax-väska. Har verkligen fastnat för det märket när det gäller väskor....men jag behöver den absolut inte så jag bara drömmer...och njuter! Och skulle nog inte valt den här färgen... Den finns i  sand, svart och brunt. Gissar att det är sand som visas på bilden...?
Bild från väskan.com.
Gillar nitarna överst. Vilket är lite konstigt, för jag brukar inte fastna för det. Men men, man ska väl överraska/utveckla sig själv också... :-)

Återkommer senare ikväll om jag inte sitter och kollar Sherlock, eller CSI, eller syr ett par bebisbyxor. Fick sådan lust att sy ett par gosiga velourisar i storlek 86....(kan det bero på att jag träffade en liten störtskön kille igår...och kollegan på jobbet har en i den storleken...)

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Åhhh jag kan bara hålla med, äntligen är januari slut!!! Livet känns så mycket lättare när mars, april kommer...
    De låga Primebootsen är underbara, så snygga och bekväma, fina till klänning tycker jag. Jag är verkligen nöjd med mitt köp!
    Ska ni skriva omdömen innan ni gjort NA? Låter ju jättekonstigt, annars är ju det ett perfekt underlag för bedömningen och underlag för samtalet. Annars kanske det blir elever som man måste ha extrasamtal med utifrån resultatet...
    Idag har jag haft ett riktigt jobbigt föräldra/elev samtal, tänk vad en del tycker att allt vi gör i skolan bara är fel? Hur orkar de??? Allt är mitt fel men aldrig elevens... Ikväll ska jag bara försöka stänga av det hela annars blir jag tokig...
    Ha en skön kväll!
    Kram/C:

    SvaraRadera