söndag 30 januari 2011

Många funderingar kring olika saker

Känns som om jag varit med om en bättre fest. Börjar man bli gammal tro?? En heldag igår: först städning, plock, tårtbakning och sedan fullt hus med kalas: lilltjejen älskade det.... Efteråt: trött mamma som var mindre sugen på mat, trötta barn, lyckliga barn...Själv somnade jag med lilltjejen, masade mig upp för att meddela maken att jag nog går och lägger mig...istället hamnade jag i en diskussion kring manga-barnporr. Om det nu är någon som följt den diskussionen (ny dom meddelades från hovrätten 29 jan) så vet ni att den är ganska så svårforcerad. Vad är barnporr- är tecknade bilder barnporr? Tänker inte gå in i en lång diskussion kring det här i bloggen, men eftersom jag känner den anklagade/dömde så vad jag vet är han inte en pedofil,  det tråkiga är att allt detta används som slagträ i en mycket infekterad vårdnadstvist....Gissa vem som "anmält" honom.... Det är i alla fall intressant att följa fallet, ur flera synvinklar.

Jag läste Katinkas diskussion kring shoppingbeteende igår. Mycket intressant! Och jag håller med om att det ska egentligen handla om shoppingbeteende överhuvudtaget inte enbart om det gäller kläder, ett visst märke, elektronik o dyl, utan själva beteendet. Själv är jag glad över att jag inte klickat alls på sista tiden. Jag har velat. Jag har haft saker "i korgen", jag har nästan betalat...men sedan ångrat mig. Jag vet att en del av det jag "längtar" efter är bara ett uttryck för en längtan efter vår och ljusare tider. Och visst tror jag att många shoppar för att "trösta eller belöna" sig. "Jag är värd...."

Visst påverkar alla bloggar! Det vore rent ut sagt dumt att tro att de inte skulle göra det. Sedan handlar det ju om hur man själv hanterar påverkan. Det är som flera säger: allt man ser och "funderar " på att köpa betyder ju inte att man köper det-varje gång! Ibland är det bara skönt att tänka högt- fundera- njuta av tanken-erkänna för sig själv att man faktiskt går och trånar efter ett plagg- fast det inte är nödvändigt att ha det i sin ägo. Det är helt enkelt bara vackert! Eller som vi ibland säger: Någon gång kanske, till ett bra pris...

Just eftersom bloggar påverkar så gillar inte jag de bloggar som är sponsrade. Eller har för mycket reklambanners. Jag läser mollybloggar för att vi delar ett intresse. Jag vill egentligen inte bli pådyvlad "recensioner" av plagg som någon fått. De enda recensioner jag verkligen gillar är t.ex. Katinkas provningar som känns helt och håller genuina! Hon säger vad hon tycker, men det betyder inte att hon köper allt hon gillar! Eller att hon fått just de plaggen hon gillar gratis.( Katinka är mig veterligt inte sponsrad alls) Vilket är skönt!
Om nu någon är sponsrad: feel free! Men det är svårt att tro på någon som i ett inlägg höjt ett plagg till skyarna och sedan 1 dag senare lägger ut det på Tradera..... Även om inte alla gör så. När det gäller reklambanners tycker jag bara helt enkelt att de är fula. Men det är jag det!


Ojojoj, många tankar i ett inlägg. Jag låter det vara som det är. Gilla det eller inte. Det är bara funderingar, inga världssanningar...
Och tack och lov för att smaken är som baken, annars hade världen varit ett trist ställe.

Ha en skön söndag!

3 kommentarer:

  1. Bra tankar och sådant som måste diskuteras emellanåt. Och nej, jag har ingen reklam eftersom jag stör mig på det själv och jag är inte sponsrad med gratisplagg. Jag provar bara och säger vad jag tycker. Allt annat vore ju knepigt. Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Håller med om att när det börjar lukta för mycket sponsring är det inte roligt. Har också reagerat på bloggar där plaggs höjs till skyarna för att sen ligga på Tradera. Där slutar jag att läsa.....
    Sen är jag inte främmande för att ge butiker reklam för att jag själv har handlat där och är nöjd. Då tycker jag att dom förtjänar det. Detta görs dessutom utan en krona rabatt! Kram

    SvaraRadera
  3. Katinka: det ju just det att du är så rak och ärlig i dina provningar som gör dem så underbara!

    Ingen dag utan att ha läst något inlägg på din blogg, så är det för mig iaf!

    SvaraRadera