måndag 3 januari 2011

Busy dag och väntan....

Busy, busy! Idag har dagen bjudit på jättesjuk mellanson, vikning av hur mycket ren tvätt som helst (nu är det bara alla lakan och handdukar kvar...nästan...), påbörjning av operation rensa garderoben (och då menar jag inte för försäljning...ännu), funderingar kring hur jag ska lägga upp taktiken (vill absolut bli mindre- måste dock komma på hur jag ska bära mig åt för att få tid till t.ex. träning..med tre ungar och mycket krävande jobb är det inte så lätt direkt...)

Sedan har jag väntat på min plain dress i dark rose....och väntat...och väntat....Till sist mailade jag webshoppen och frågade lite lätt var min klänning var någonstans- var den ens skickad? Fick ett svar att jo, den var skickad, samtidigt som det plingade i mobilen. Ja, då tror ni väl att jag är nöjd? Nej, fick ett mindre vredesutbrott här hemma (tänker inte återge det fula orden...men ni har väl fantasi ;-) )!! För fanken om paket-eländet inte var skickat med '#¤%/#¤& dhl!!! Igen!!

Jo, ni minns väl att CD strulade till det sist: Först bad de bara om ursäkt och kunde inte se vilket paket som de skickat vart (hade två påG), därför kunde de inte skicka varan igen osv osv. Sedan fick jag plötsligt ett mail från Anna själv där hon sa att jag skulle strunta i att hämta ut varan, de skulle skicka nytt och en liten present. Då hade jag fått hjälp att hämta paketet (mycket snäll make), så då erbjöd hon mig 20% på nästa köp. Tack sa jag.

Och när jag nu ändå ville ha ka-ching plaing dress i dark rose och de hade den så....Jag köpte, skrev i meddelanderutan. Väntar. Väntar. Och ja...se ovan.....Skickade nu ett ganska så argt mail för att vara mig, förklarade situationen och att de gjort likadant sist. NU fick jag snabbt svar att de "missat" läsa i meddelanderutan (varför har man en sådan om man ändå inte läser den????!) men nu skickat om varan med posten och återbetalt 20% av värdet. Hmpf! Det var nog tur för dem. Nu vete 17 om jag handlar där igen- ever. De har ju fixat till det- och jag är inte långsint- men farao ska det vara så svårt!!


Så nu hoppas jag att denna kommer imorgon, som de lovat, (hur ska de få posten att snabbleverera så fort undrar jag....) För nu vill jag ha min plain- fort!!!

Bilden lånad från Elsashem.se.

1 kommentar: