tisdag 4 januari 2011

Happy new day... och lite barnkläder till salu

...fast något trött. Varulv eller vampyr eller vad jag nu är (?) så kunde jag inte sova i natt. Somnade efter halv tre så jag har sovit en bit in på förmiddagen idag. Maken sa att det var fullmåne i natt så då undrar man ju vad för anlag man har i kroppen.....;-)

Ni vet knasiga cravings man kan få- helt så där oförhappandes? Igår fick jag för mig att en chrysalis i lite green skulle sitta fint....Fast grönt normalt sett inte är mitt  förstahandsval...Tur att den inte finns på rea...eller är slut överallt....

Efter min påbörjade garderobsstädning igår så har jag mentalt förberett mig på vilka plagg som eventuellt får respass....Jag har dock lite valångest angående en del av dem...Jag har två livealot: både med broderier på ryggen: en i almost black och den andra i rose. Jag har inte använt dem alls på sista tiden, eller ens i somras...så nog borde åtminstone en flytta...Frågan är vilken? Help me out here! Sedan har jag en kappa från Living Tenfold som jag egentligen inte vill skiljas från...men den är för liten, just nu i alla fall. Har intalat mig att jag nog vill ha den sen när jag blivit mindre igen, men hallå...den kan ju inte bara hänga i garderoben! Suck. Kanske lägger jag ut allt i bloggen först....Vi får se...

Idag väntar kusinkalas. Mellangrabben är lite bättre idag. Vi får se vad som händer efter lunch....Han vill så gärna följa med men vi vill inte smitta ned några andra heller så vi får nog konsultera brodern...Ska också se om jag hinner med att sy lite till deras yngste...och efter barnens garderobsstädning igår så inser jag att min egna lilltjej behöver en hel del nytt också.

Därför undrar jag också: är det någon som är intresserad av att köpa begagnade, hemsydda, barnkläder? De är sydda i tyger med högkvalitet och i fint skick.Naturligtvis är de då också lite unika. Inget som man hittar på HM... Lilltjejen har t.ex. haft de här:

Lila manchesterbyxor, med blommiga hjärtapplikationer fram och bakfickor. Ca stl 92-98.

Så underbart mjuka och gosiga velourbyxor. Stl. ca 92-98. Röda med vita moln.

Helt galet härligt tyg: tjock fin velour med ränder. Stl. ca 92.

Uggleklänning/tunika i stl. 92. Benvitt med lila retrougglor. Bomull med lycra.
Allt är använt men i fint skick. Särskilt velourbyxorna ser näst intill nya ut. Är du intresserad så hör av dig så mäter jag byxben och sådant. Lilltjejen har ganska korta ben nämligen, men har nu rakat iväg!

2 kommentarer:

  1. Åh de där röda byxorna är ju bara helt underbara!

    Ja alla utvecklingssamtal, har proppat in dem nu de två första veckorna på terminen eftersom att jag fick ställa in alla förra terminen. Snart är det ju dags för nästa omgång också:( ska försöka så att jag får ta dem sent på terminen annars blir det helt fel...

    Jag har 4:or just nu, jag hade dem även i 3:an så jag gjorde NP förra året, det är nog samma som vi gjorde som ni ska göra tror jag? Själva proven är riktigt roliga, dock alldeles för långa genomgångar för år 3 bara...MEN rättningen!!! och profilerna, det tar sådan tid! Är det värt det jobbet, helt otroligt! Använd deras matriser som de skickar med och välj färger utifrån nivå på kunskapen och färglägg där det går istället för att skriv, ett tips!
    Jag hade en 5:a innan så jag har lyckats få NP två år i rad, känns riktigt skönt att slippa i år!

    Kram/C.

    SvaraRadera
  2. Visst är det svårt att rensa! Fast när jag väl har bestämt mig så har jag inga svårigheter att sälja. Fina barnkläder:) Kram

    SvaraRadera