tisdag 11 januari 2011

Detta förbokande...

...stressar mig oerhört faktiskt har jag insett!! Det är ju trevligt att kunna göra. Men när man inte ens hinner gå in på sidorna innan det är slut i alla storlekar så känns det inte så kul längre. Jag gillar att kunna suga lite på karamellerna innan de verkligen kommer. Och så har man en chans när webbutiker släpper sitt lite olika. Jag menar, missar man ett hett önskat plagg på ett ställe så kanske det kommer på ett annat? Chansen finns ju. Men när det är förbokningar hela tiden då blir det istället mer osäkert. Känns det i alla fall. Sedan är det ju detta med OM och deras storlekar. Ibland är det ju en hel vetenskap att minutiöst syna produktbilder för att försöka se: "ser den inte lite trång ut i ärmen- undras vilken storlek modellen har?" "Den där ser skör ut- undras om den är det?" "Hur är den där färgen live- tro?" osv osv osv.
Men som sagt. Det är jag det. Förstår alla som tycker att det känns skönt att kunna förboka.

Just nu är jag så trött så ögonlocken trillar ned hela tiden. Hade en diskussion hela hemvägen från fritids med ena busungen, jag var trött, han var trött. Ingen bra kombo. Lägg till lite sockersug så har ni hela bilden....

Imorgon ska jag försöka gå från jobbet när jag slutar. Inte 1½ timme senare. Skulle egentligen på kurs men jag tror jag hoppar av den. Har en förkylning som velar och en 12 timmars arbets/kursdag är inte helt bra då. Med en långdag efter. Nja...

Jag vet att det finns de där ute som har Creams underklänningar. Hur är de i storlekarna? Stora-små-normala? Vill egentligen ha en grå nämligen.

Imorgon är jag sugen på att ha Timelessklänningen. Men det blev så konstigt kallt på jobbet på em idag. T.o.m. chefen var runt och kollade, tyckte det var kallt.  Och ska det vara så imorgon då måste jag ha något "värmande" under....Joyklänningen kanske? Den vita? Den svarta? Har ni några tips? Annars är det risk att det blir en favorit i repris. Saraklänning med filt. Military eller Velvet. Eller äldre modell av filt i grått.

Förresten. Ni som har chrysalisar (vilket torde vara nästan alla eller hur...?!). Kan inte ni syna era sömmar på själva kjoldelen? Hade min favorit i måndags. I lite indigo. Plötsligt ser jag "slitningar" i de lodräta sömmarna nästan nere vid volangerna på båda sidorna om mittstycket. Och min är inte för liten. Snarare tvärtom. Borde jag reklamera? Men jag vill ju ha den i lite indigo! Det är nästan en bas i min garderob...Älskar ju blått...Till syvende och sist. Alltid.

Nu ska jag sluta blaja här. Go´natt och dröm sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar