tisdag 11 januari 2011

....och vi gör oss klara ...för en vanlig dag!

(tänk er melodin till Trolltyg i tomteskogen så är förstår ni rubriken bättre ;-) )

Sitter och planerar upp kommande veckas arbete. Försöker komma i rätt spår igen efter ledighet. Försöker förlika mig med sådant som jag fått reda på men inte gillar. Kan jag påverka- är det värt det- om inte: strunt i och gå vidare....

Idag blev det Continental knit dress i chalk med kjol och suiteheart i cabaret till det.  Har försökt ta en bild av härligheten men: utan blixt: lätt suddiga kort, med blixt i en spegel: man ser ingenting....Dilemma, dilemma! En bild lägger jag in. Ni får ta som den är!


Ha en bra dag! Nu ska jag jobba lite till innan jag ger mig iväg till jobbet! Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Fin du är!! Gillar verkligen den klänningen, har föregångaren Everywear dress i chalk och den används flitigt, denna Continental köpte jag i grönt nu på rean men har inte använt än. Gillar din inställning till sådant man inte riktigt gillar, tror jag ska anamma den :)
    kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt! Så suddigt var det väl inte:) Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefin outfit! Hade gärna haft en Dolce i cabaret, missade den helt, så snygg!
    Ja nu är man igång igen, helt slut första dagen! Imorgon är det dags för att börja med utvecklingssamtal också. Lite svårt i och med att man känner att jag inte har full koll efter sjukskrivningen var eleverna ligger...jaja tur att det är andra året man har dem.
    Jag förstår dig, man får dåligt samvete när man inte är där och eleverna har någon som de inte riktigt trivs med... Ibland funderar jag lite på om det vore bättre att ha sin klass i alla ämnen, nu blir det så att man får fixa det som hänt på andras lektioner också...trots att jag är och undervisar i annan klass... Skola, skola:)
    Hoppas verkligen att OM spring släpps en sen eftermiddag, eller gärna en kväll:) annars kommer jag att missa allt! Till helgen går bra också:)
    Kram på dig!
    /C.

    SvaraRadera