fredag 28 januari 2011

Fyra år sedan

För fyra år sedan gick jag runt med ett fånigt leende på mina läppar. Jag kunde inte sluta le helt enkelt. För för fyra år sedan föddes min lilltjejja. Oplanerad var hon. Och vi visste inte vad det var för sort innan hon kom ut.

Jag hade två killar och ville så gärna ha en tjej. Vi hade inte planerat några fler barn och min man var väl så där måttligt road av mina tankar om att vi kanske senare kunde skaffa ett barn till.  Men så ville ödet annorlunda och jag var gravid! Jag vågade inte ta reda på vad det var för sort heller. Så på natten till den 28 januari 2007 kom ett knyte ut. Hon hann ligga länge på min mage innan jag viskade till min make:
-Såg du vad det blev?
-Nä, sa han.
- Titta du sa jag.
Han kikade lite halvhjärtat (ville inte lyfta henne där hon låg och myste):
-Jag tror det är en kille, sa han.

Men då la sig barnmorskan sig i vårt samtal: Nänä, hörrö du, sa hon. Titta här! Och så lyfte hon upp henne så vi verkligen såg. Och då kom leendet...och nästan tårar. Jag tror jag log konstant i minst ett dygn. En tjej, äntligen en tjej....

För att nu ingen ska missförstå mig så vill jag påpeka att jag älskar mina underbara grabbar också. Men jag ville så gärna ha av "varje sort". Och alla runtomkring mig sa hela tiden att " det blir bara grabbar på vår sida" Höhö, liksom. Min svägerska dansade en glädjedans när hon fick sms:et att Hon anlänt!!

Med två bröder får hon nog skinn på näsan sa vi. Och ja, hon är tuff. Och snäll. Och är inte rädd för något. Och mitt eget alldeles egna älskade "troll".

Nu ska vi fira henne själva ikväll. Med gottis att äta, godis runt tallriken (brukar vara runt frukostkoppen men vi hann helt enkelt inte i morse- vardag som det ändå är...), presenter att öppna. Imorgon kommer släkten med kusiner och firar. Och snart, snart är det dags för det allra första kompiskalaset: Och oj! Vad hon har längtat efter det...och redan planerat exakt vad hon vill bjuda på och hur det ska se ut här hemma!

Nu ska jag skriva handlingslista inför inköpen till kalaset imorgon!

Kram på er allihopa!

Dagens har bestått av kaching plain dress i darkrose med standardunderklänningen under, lux wool pointelle leggingsen i grått och vit scarf. Nackdelen med plain är att knapprader alltid veckar sig när man sitter, det är inte så snyggt alltså.

2 kommentarer:

  1. Grattis till stora tjejen! Och visst måste man få "önska" sig kön. Jag ville så gärna ha en tjej när jag var gravid med nr 1, och var salig när jag fick en:)Man älskar ju dom lika mycket vad det än blir sen....Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fint att läsa, jag går i väntans tider nu och har två pojkar sedan innan. Nyfikenheten är stor på om det är en liten kille till eller kanske en tjej denna gång. Hade varit kul med en liten kicka helt klart nu då vi har två pojkar men vi får se vad naturen knåpat ihop åt oss, spännande är det kan jag säga och snart vet vi! :-D
    Kram Ina
    Hoppas lilltjejen fick en fin födelsedag!!

    SvaraRadera