lördag 1 januari 2011

Gott Nytt År till er allihopa!

Jag är så oerhört glad att jag startade den här bloggen. Inte så att jag träffat några andra mollytokar irl ännu, men jag hoppas så på det, men bara att det finns andra som läser mina tankar här och förstår så väl alla udda ha-begär man plötsligt kan få. För att vara "ensam" i detta "tokeri" är inte lika roligt som att träffa andra som inte tycker att man är konstig bara för att man gillar Odd Molly....

Hade tänkt fixa ett inlägg igår på självaste nyårsafton men det bidde inte så. Och idag har jag inte stressat (!) för att jag ska hinna fixa ett inlägg. Det blir som det blir, helt enkelt. Just nu konstaterade jag, med glädje kan jag säga, att när jag inte längre har stenkoll vilken dag det är, då har jag åtminstone slappnat av lite.

Igår blev det Wigwam i svart med standard-underklänning under, åtminstone en stund. För väldigt nära inpå tolvslaget ska jag erkänna att jag kröp i velour.....minstingen orkade inte hela vägen fram och att knöla ned klänningen och mig i hennes säng vid nattningen kändes inte helt bekvämt, så då åkte velouren på. Men den är ju snygg....*wink*. Maken och jag njöt av god mat, både förrätt, huvudrätt och efterrätt. (Pust! Men vi hade några timmar på oss....) Vi skrattade gott åt den gamla godingen Snowroller med barnen. Vi var själva, lika gott så med halvsjuka barn och två vuxna som balanserar på gränsen till att en förkylning ska bryta ut, men vi hade trevligt!

Årets första dag har vi inte gjort mycket på, tagit en lång sovmorgon, spelat spel, ena sonen har lekt med en kompis, äldste sonen har ägnat hela dagen åt ett legobygge..och jag har passat på att läsa en julklappsbok: Frostnätter. Lite annorlunda, inte så högt tempo, men helt klart läsvärd: om man gillar deckare. Vilket jag älskar...Kan inte låta bli dem: de får mig att koppla av och fnula på hur allt ska lösas...

När det gäller mollysar så har min hjärna snöat in på rosa ... Hur jag än vrider och vänder så landar mina tankar på rosa igen...i alla dess former. Suck. Rosa wrap, rosa pocket dress (som jag ju redan provat och VET inte riktigt är jag?), rosa velourbyxor...rosa linnen, ja, you name it...förmodligen en sorts vårlängtan??

Ha nu en riktigt skön kväll!  Kram!

Nyårslöfte? Ja, att få till lite bättre balans i livet. Kryptiskt? Japp, men jag vet vad jag menar och det är ju nog, eller hur?
 

2 kommentarer:

  1. Ha, ha! Din och min nyårsafton var i stort sett identisk! Wigwam, 3-rätters middag och 12-slag i sunkisar! Kram och god fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Låter mysigt med en nyår hemma utan en massa måsten! Vi hade också en lugn kväll trots att goda vänner var på besök, men väldigt goa och nära vänner så man kan känna sig bekväm ändå. Skulle kunna ha pyamas på mig när de kom utan att de skulle blinka och de i sin tur skulle kunna ha pyamas på sig när de kom utan att vi skulle blinka hi, hi.
    Rosa är aldrig fel och kan inte bli fel. Jag älskar rosa och visst ger roa en känsla av sommar och det är ju något många av oss längtar efter nu så det är nog inget svårt tillstånd utan bara ett symtom på längtan efter ljusare tider. :-D Kram Ina

    SvaraRadera