onsdag 5 januari 2011

Kalas, raketleverans och Guitar hero.

Ja så fick då mellansonen tyvärr vara hemma från kusinkalaset. Han var superledsen. Lilltjejen var superledsen, hon repade sig nämligen på fingret på tejprivaren (vad heter det egentligen- den vassa tandade raden på tejprullehållaren??) och hon avskyr plåster, hur rosa de än är, och inte får man röra heller...Hon grät säkert i en halvtimme. Jisses. Somnade i bilen på väg till kalaset och sedan var det bättre. Hon håller väl också på och bli sjuk, antar jag. Vi kan väl inte ha en dag utan sjukt barn under detta jullov?? Vore ju nästan oanständigt...
Kollade i almanackan och jomenvisst, från avslutning till och med julafton så var alla friska. Sedan har det varit sjukstuga i eviga omgångar. Vore ju också himla typiskt om man själv fick det också nu på sluttampen....Kalaset var iaf skoj. Alltid kul att träffa brorsan och svägerska (visst säger man så?).

CD lyckades också rekordleverera mitt paket. Fick pling i mobilen redan igår morse (eller fm skulle jag väl säga: sov ju lite länge...). Måste ha levererat med express? Har dock inte hunnit hämta det, väntar dessutom på ett annat paket och vill ju gärna slippa springa till posten flera gånger om dagen...

Håller också på att försöka uppfylla ett löfte till er om lite fler bilder i bloggen. Igår lyckades jag fota utan blixt, en nödvändighet om man ska använda spegeln... Kunde dock inte förstå varför det blev sådana konstiga skiftningar i bilderna...förrän jag insåg att det nog var spegeln som var i uselt skick....*vissel, vissel* Fram med mirakeltrasa...nu är bilderna bara lite suddiga...Men eftersom batteriet tog slut så ligger det på laddning och därav inga bilder nu. Men snart alltså!

Istället lurar maken in mig i wii-världen. Guitar Hero om jag ska vara specifik....H hm....liiiite kul var det ju alltså...även om det dröjer länge innan jag överhuvudtaget visar upp det jag kan (om jag någonsin gör det) för någon annan än hemmapubliken..... Det var en julklapp till ena sonen men jag maken har längtat efter detta spel läääänge så jag undrar jag vem som egentligen fick det i julklapp....haha. Nåja, när någon är sjuk hela tiden så måste man ju ta till extraordinära aktiviteter här hemma. Även för oss vuxna.

Idag ska vi hitta kalaspresent, igen. Yngsta ska på kompiskalas i helgen. Dessutom ska vi försöka hitta en TV-bänk. Tänk att det kan vara så svårt....vi har letat i ett år! Bara för att vi har lite trångt och inte kan ha en sån där lång sak....Men nu har jag spanat in några potentiella...Sedan måste jag försöka övertala maken om att barnen måste få en byrå eller dylikt i sitt rum så vi kan flytta ut lite av deras kläder från vår garderob (läs: så jag kan få plats med mina kläder bättre....:-) ). Wish me luck!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar