torsdag 13 januari 2011

Iskallt

Promenera inte hem när det är minus 10 grader och du dessutom står still i ca 20 minuter (minst?)mitt i promenaden och snackar med trevlig kollega- utomhus- när du 1) endast har tunna tights 2) endast har tunna sketna fleecefingervantar på fingrarna. 3) Naturligtvis även har: kofta, jacka med luva och skor.... När jag äntrade skutan härhemma hade jag ingen känsel i fingrarna, låren kändes som frysta isblock och eftersom jag frös så spände jag mig så jag hade också ont i nacken....

Nu, efter mat, te (tredje koppen...), ombyte till varma myskläder och scarf scarf och värmande vetekudde...och 4 timmar senare! börjar jag känna mig varmare....Dock gör det fortfarande lite stickande ont i fingrarna! Dumheter av mig alltså...och detta ska kallas friskvård....hm.

Nu ska jag gå och krypa ned under täcket och -tackgodegud- det är fredag imorgon. Hur är det möjligt att vara så nedrans trött efter 5 arbetsdagar?? Känns inte som om jag ens haft semester. Blä.

2 kommentarer:

  1. Haha, här är en till som inte är en fan av kylan:-)
    Andra mammor och pappor är ute timmarvis med barnen och grillar, åker pulkor, har picknickar, vandrar i skogen och dricker varm oboy...
    Låter så mysigt och vi har testat ett par gånger men vi vänder ofta innan vi ens har kommit fram..
    Älskar däremot att vara ute alla andra årstider men vintern är inte min grej..
    Tur de går på dagis/fritids;-)

    Och de där kläderna i förra inlägg...
    De står inte på min vill ha lista heller;-)

    Ha en härlig fredag,
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Av nån anledning kan jag just nu inte lägga en kommentar på mitt egna inlägg om Maxim protein bar... Så du får svaret här istället!

    Först och främst - fin blogg du har!

    Så, Maxim protein bar är till för efter träning, så den ska bygga upp kroppen, dvs innehåller både kolhydrater och proteiner. En bar är 35 gr och består då av 10,7 gr protein, 12,8 gr kolhydrater och 4,6 gr fett. Ska inte innehålla nötter!

    Men kanske Nutrilett meal är bättre, det är en måltidsersättning och fungerar väldigt bra for min del när magen börjar kurra på eftermiddagarna. Men, den "kan innehålla spår av nötter".

    Lycka till!

    SvaraRadera