måndag 14 februari 2011

Brrr....vad kallt det var i morse! Och Happy Valentine´s Day!

Idag var det inget vidare att lämna på dagis. -18 stod termometern på när vi gick (läs: mamman sprang, damen i pulka).

Idag var också en sådan där dag när man undrar om man ska strunta i att gå upp alls. Ni vet, när precis allt blir fel! Först skulle jag skaka sonens dricka som skulle med. Locket for av.....Precis vad jag hade tid med då...I badrummet försökte jag bättra på ansiktsfärgen som skulle skrämt  vilken unge som helst...tappade burken med "pudret" i handfatet...Jamen jaaa!



Lyckades ta mig till jobbet. Där gick allt bra (ta i  trä) tills vi skulle gå och äta: halkar multum i vår utomhustrappa i sten och slår i ryggen och nederarmar...Mmmm vad skönt! Nu är jag lätt ledbruten, det molar och har sig. Har inte vågat titta hur det ser ut. Meddelade dock min chef om att jag ramlat/halkat och slagit i ryggen. Man vet ju aldrig! Sedan gick jag och bad att de skulle hacka bort isen i trappan eller sanda eller salta eller whatever! Innan någon slår hål i skallen när de ramlar där....

Lyckades iaf ta mig hem utan fler missöden. Nu väntar jag bara på att något annat ska hända...eller är det som kollegan på jobbet sa: allt kommer i tre: nu borde du inte ha mer otur....

Å så vill jag ha vårleverans pronto! Fast jag vet att det bara är februari så några kalla bomullskoftor lär det inte gå att ha på sig ändå.... Men det irriterar mig faktiskt att alla andra länder förutom Sverige får leveranserna...så känns det iaf! *mutter*


Ha en riktigt hjärtlig dag!! Kram! Det blir att fira med barnen eftersom maken är bortrest! Fick två sååå fina hjärtan av min "lilla" mellangrabb: ett egensytt filthjärta, stoppat och blingat med två stora silverhjärtan...och så hade han skrivit ett kort, på ett hjärta: "I love you, mamma, puss. Jag älskar dig!" Gullunge! Han har sparat minihjärtat som han sytt sedan i fredags... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar