tisdag 8 februari 2011

Mera koftfunderingar....velpella i farten

Suck. I-landsproblem på G. Jag tokföll för Elouise cobell cardigan när bilderna kom, ja, egentligen redan när jag såg den i dark berry, som verkar omöjlig att få tag i i Sverige?, hos deepfling. Höll utkik när förbokningarna släppte för den ville jag ha...! Och så har inte färgen dykt upp någonstans i Sverige???

Nå, jag la ned den färgen och velade vidare ang. de andra färgerna. Powder? Vintage rouge? Military? Helt otippat bestämde jag mig för den i military. Gillade powdern skarpt men har ju förra årets lk i powder och färgmässigt, och delvis mönstermässigt också, ser de lika ut. Här skulle det tänkas till: vad behövs och vad finns redan i garderoben? Vintage rouge är läcker...är bara lite tveksam till att jag använder den blekare varianten av rött-om jag ens passar i den- när det blir ljusare...Nåja, jag var nöjd med mitt val: förbokade och allt. Det som gjorde att jag bestämde mig för military var dels att den färgen har jag inte lika mycket av min garderob (finns det skäl till det?) och så tyckte jag om att mönstret såg lite mildare ut på den.

För en vecka sedan råkar äldste sonen se vad jag sitter och tittar på (elouisen). Wow! Säger han. Först pekar han på den i vintage rouge och säger en sån skulle du ha mamma! Sedan säger han, nej, vänta. Och så ändrar han sig och pekar på den i powder: Den mamma, den! Nu fanns ingen bild med på den i dark berry iof sig. Jag pekar på den gröna och frågar : Men den då, är den inte fin? Varpå sonen svarar: Nja, de andra är snyggare...SUCK!

Så nu sitter jag där igen: ska jag avboka min i military? (har funderat innan han sa det nämligen, om det var ett felval av färg...) Ska jag jaga efter den i dark berry??? (är den ens bättre?) Ska jag välja powdern ändå? Eller den som jag drogs till direkt (bortsett från den i dark berry): vintage rouge??  H-j-ä-l-p-!

Så vad tycker ni? Hur resonerar ni? Och hur tror ni att storleken är?? Lika som Lk, dvs lite stora i storlek eftersom de töjer sig?

Vintage rouge
Military
Powder
Dark Berry

Ang. wrapen så löste sig problemet enkelt: hittar helt enkelt inte den i vintage orange någonstans i stl. 2. Eller vet ni var den finns? Förresten- Josanne om du läser det här- du har ju provat vintage orange: på produktbilderna ser den lite blekorange ut- på dina bilder mera vanlig "ordentlig" orange. Minns du hur färgen var irl?

7 kommentarer:

  1. Just nu lutar allt åt den i vintage rouge...tänker jag fel nu igen...?

    SvaraRadera
  2. Nej, nu tänker du rätt :-) Jag tycker den röda är klart finast och har sett på den själv! De är antagligen lite stor i storlek men å andra sidan har den väldigt korta ärmar.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Ha ha, inte lätt att veta om man har rätt om man känner att man alltid har fel eller vice versa...
    Jag tror att dessa påminner om Tenfoldsarna i storleken, vet inte säkert men har fått för mig det. Mest kanske för att de är liksom Tenfold enkelknäppta och inte omlott som LK är.
    Vilda spekulationer eller snillen spekulerar, bara att välja :)

    SvaraRadera
  4. En av varje kanske;) Jag personligen skulle välja den i military, är en sucker för grönt:) Kram

    SvaraRadera
  5. Ja du, inte lätt välja färg bland dessa!! Håller på likadant skall jag erkänna. Fast jag tänker storlekarna är små o tänker chansa på en storlek större än vanligt, för att komma åt lite längd.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag är inte så lång, så för min del gör det inget om ärmarna är lite korta-då blir det nog lagom för mig! :-)

    Linda: Nja...båda.....inte till det priset kanske...men kanske får båda komma hit på provning...?

    SvaraRadera
  7. The colors are all so nice that it is hard to decide. For my website (www.fullcirclestar.com), I could only choose 2 colors so I went with the powder and vintage red. I am hoping that I made the right decision.
    Good luck with your choice,
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera