fredag 11 februari 2011

Snö i kubik

I morse vaknade vi av meddelandet på radion att alla bussar var inställda: ALLA. Tur att det inte var nästa vecka när maken ska vara bortrest (har ingen bil)! Maken kastar sig ut i snöstormen: på med snöslungan så vi kommer upp med bilen på vår skaftnedfart.....Jag rusar omkring och försöker hinna med dubbelt så mycket än vad jag brukar på samma tid (ja, hur det gick kan ni ju gissa). Vi tar fart- och jippiee- vi tar oss upp! Tills vi kommer 30 bort: halt, snö en masse, backa...ta fart, backa, ta fort, glida snyggt i kurvan som är lutad åt fel håll, gör ju inte saken lättare....;-)



Släpper av barnen på skolan...tar omväg till dagis för att slippa oplogad svår backe...det finns en backe till, precis innan men den tänkte vi skippa genom att ställa oss innan backen och så dra upp damen i pulkan...det fungerade bra: och halleluja! Vi mötte TVÅ plogtraktorer! De enda jag sett idag.... Sedan gled vi oss vidare till mitt jobb där maken lämpade av mig, endast 20 minuter sen! Maken höll ut en bit till, innan han dumpade bilen i inomhuspendlargarage och tog tunnelbanan sista biten....



Mina barn är knasiga?  Eller udda?? Barn nr 1 gillade Byggare Bob. Helt normalt. Barn nr 2 gillade Wallace & Gromit...lite udda?(när man är liten)....Barn nr3 gillar Scooby Doo och Spiderman......hallå liksom??
Hon har dessutom envisats med att säga att hon vill se MUMIEN! Nix, tror inte det, va!


Ikväll blir det hemgjord pizza: ingen GI-mat alls, men vi behöver handla och det var vad huset kunde förmå att få ihop! Barnen lär inte klaga iaf..... Och imorgon lär det bli annat...Mer om det sedan.

Kram och ha en skön fredagskväll!

4 kommentarer:

  1. Och den dagisbacken har väl inte varit plogad på hela vintern, så var den det i morse! Jag höll på att köra av vägen av förvåning! :)

    Tur att man bara ska med t-banan hem och slipper bilar och bussar! Maken får ta bil och hämtning...

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ja hjälp vilket kaos Stokholm hade att erbjuda idag!!! Ganska otroligt att de "kan" ställa in alla bussar, jag blev jätteförvånad. Man kan ju förstå att de ställer in vissa avgångar, men alla bussar...
    Förkyld här och har varit krasslig hela veckan, somnat vid åtta, det lär jag nog göra ikväll också...
    Hoppas att mötet med föräldrarna gick bra i veckan!
    Älskar min nya rosa wrap, förstår inte att jag kunde tveka:) Jättefint med New Jesey Dress under, då gömmer man de nakna damerna :) men till sommaren när man är ledig, då får de komma fram...
    Nu står matlagning på schemat!
    Ha en skön kväll!
    Kram/C.

    SvaraRadera
  3. He he, jo jag önskar som sagt att jag ibland hade lite mer integritet i mig och kapa huvudet och inte bara tappa huvudet som jag mestadels gör.
    Visst är det vansinnigt häftigt med all snö - maken är just nu ute och skottar, dock finns risk för smådåligt humör när han kommer in, vilket man förstås kan vara utan :(

    SvaraRadera
  4. Ja snö och hala väger ser det ut till att vi får leva med ett tag till. Jag är så vårsugen nu.
    Nu vet jag inte hur gamla dina barn är, men Scooby Doo och Spiderman var en kul blanding.
    Ha en trevlig kväll
    Kram

    SvaraRadera