lördag 12 februari 2011

Vi gör oss redo...

...fast inte riktigt ännu! Dock ska maken och jag iväg ut ikväll för att äta lite god mat utan barn som följer med. Kära mormor och morfar kommer och "vaktar" barnen, medan maken och jag ger oss iväg! Det var väldigt länge sedan vi var ute så det ska bli jättekul! Dessutom att få äta i lugn och ro...plus ingen disk efteråt....Aaaaaah! Och så kan jag ju gå runt och fundera på vad jag ska ha på mig...bekvämt och fint...hmm...?

Men innan dess måste handlingslista göras, handling måste ske eftersom maken ger sig iväg på jobbresa nästa vecka och att handla mat på vägen hem från jobbet är inte vad jag vill ägna mig åt..det räcker så bra, så bra med allt annat som ska klaffa! I bakluckan på bilen ligger också en dubblett-present som lilldamen fick av kusiner som måste bytas till annat...Just nu är maken iväg på simskola med grabbarna. Den yngre tränar på att fixa simningen, den äldre går i grupp "hajen" och simmar som en racerbåt enligt maken.


Dagens-än-så-länge-outfit är inget jag visar upp: natt"linne" från Twilfit och röda crocs på fötterna....nej, tror jag besparar er den bilden! Lilldamen sitter just nu och klagar på att Disneydags inte har Bumbibjörnarna med...hon längtar varje vecka och vägrar inse, trots förklaringar, att det inte är några Bumbibjörnarna just nu, utan Ariel ! Funderar allvarligt på att införskaffa någon Bumbidvd så vi får lite lugn och ro här på lördagsmornarna!

Ha en bra dag!

1 kommentar: