tisdag 15 februari 2011

Wilma mankiller- historien och jag har kirrat koftan i blått!

Odd Molly är ju lite roliga/knasiga (välj det ni själva tycker...!) när det gäller vad plaggen heter. Koftan som heter Wilma Mankiller är ju superfin, tvekade dock när jag såg färgerna, det var nog bara den i vintage lilac som jag gillade, men så kom den på vanligt odd molly-manér även i annan färg: blått! Och då var det kört: jakten igång! Tack vare fina Mollymera så lyckades jag hitta den i blått och utan fransar! Happiness!!

Men hur kan man döpa en kofta till Wilma Mankiller?? Hur hög var man då? Men som vanligt finns det faktiskt en historia som passar in!

Wilma mankiller var den första kvinnliga "Chief of the Cherokee Nation". Hon dog faktiskt för ca 1 år sedan. Kanske har relevans?

Nåja, ha en skön kväll!

7 kommentarer:

  1. Den blåa finns på Deepfling utan fransar...
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Det är en fin kofta med bisarrt namn! Skulle också kunna tänka mig den utan fransar....Kram

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du lyckades knipa en!!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Å, den blåa är jättefin! Var hittade du den utan fransar? Skulle gärna satt klorna i en sån :-)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Det är många roliga namn i den här kollektionen, kommer inte ihåg vilken men vet att det var någon mer "native american" som fått ett plagg uppkallat efter sig.

    Happy onsdag!

    Kraaaaaaaaam

    SvaraRadera
  6. Maria: Tror det är Roberta Blackgoat som är den andra! Och den ska komma hit i lite indigo också, om Ajabaja sköter sig.

    Utan fransar finns den på Harrys! Och de skickar! :-)

    Kram allihopa!

    SvaraRadera
  7. Fia, din kofta är påväg, jag har pratat med Harrys!!
    Kram

    SvaraRadera