söndag 6 februari 2011

Wrap-yra

Eller vad ska man annars kalla det? Jag får med jämna mellanrum spatt i önskan av fler wraps! Den gröna suktade jag efter tills jag såg den live...inte min gröna nyans, tyvärr! Den i dark berry....hm? Den i totalt otippade färgen på mig, vintage orange? Eller dark powder??

Jag har ju mörkbrunt hår. När andan faller på lite röda stänk i, för att få fram elden lite, som finns där under ytan.  Jag har den i rosa och i midblue (den mörka). Så vad skulle kunna passa in bäst i garderoben? Och vilken är mest lättmatchad med annat? Hjälp mig nu!

Och till er som förfasas över shoppingbeteendet- jag har inte sagt att jag ska köpa den nu- eller alls- jag har en dragning och undrar vilken färg andra skulle tippa på. Så det så.

Kan ju också säga att dark powder eller orange har aldrig funnits i min garderob tidigare..vet inte vad som väckt den björnen!

Nu ska det bli superlasagnen: med mozzarella, keso etc. Mums!

4 kommentarer:

  1. Ett enkelt tips (gick på färganalys för en del år sedan...): om du är varm i hud,hår och ögon (dvs rödskär i hår, grönskär i blå ögon / gulskär i bruna ögon, "gyllene" toner i hud) ska du ha varma färger närmast ansiktet, och tvärtom. Då ger du energi till din egen hud, i motsättning till att stjäla energi med fel färg, vilket gör att du ser glåmig och blek ut.

    Inte alltid lätt att se skillnad på varma och kalla färger, men några tips:
    - en droppe gult i vit färg blir varm
    - en droppe blått i vit färg blir kall
    - hallonröd är kall, julröd är varm
    - babyblått och babyrosa är kalla
    - grått och vinrött är neutrala färger som alla kan ha

    Svammel, svammel... Hoppas det hjälpte lite i alla fall!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ingen hjälp härifrån, tyvärr. Jag tror du skulle passa jättefint i alla tre nämligen. Möjligen lite övervikt för den orange, faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Jag är sugen på den wrapen i dark berry. Jättesvårt att välja nån färg åt dig utan att veta hur du ser ut! Men det man trivs i brukar se bra ut! Kram

    SvaraRadera
  4. Jag skulle nog säga att de mest lättmatchade är Dark Berry och Powdern, men om jag var du hade jag satsat på orange! Fint. Kram

    SvaraRadera