onsdag 2 mars 2011

Back in town!

Efter en liten minisemester på landet har man nu äntrat storstan igen.


Auktioner ska läggas ut på T, det ska sys och lite jobb skulle också behöva göras. Har nog också missat vad ni andra tycker om det som kommit? Får väl ta en bloggenad för att uppdatera mig!

På landet hann jag med att göra ingenting- så skönt!- och dessutom avbloggifiera mig (läs: ingen ordentlig tillgång till internet). Istället läste jag, lekte med ungarna, bakade världens största sats med morotsmuffins som vi glaserade med philly-ost blandning och färgade rosa. Jodå, har en liten tjej i rosa-åldern här... Dessutom hann jag med att rita lite mönster till det jag vill sy. Här ska testas! Har några idéer i huvudet som bara vill ut! Dessutom har äldste grabben fått något sorts växtvirus: han äter som en häst och just nu verkar armarna ha växt mest?? Tröjor inköpta för två månader sedan är k o r t a i ärmarna?! Så det behövs en hög där...och mellangrabben behöver mysbrallor i parti och minut....och lilla tjejen behöver det mesta: ett lass med leggings, ett antal tröjor och tunikor och gärna någon klänning också...Klippte till en del innan vi åkte, men har mer på G som sagt. Vi får väl se vad tiden räcker till! Lilla tjejen är  fortfarande sådär och får vara hemma från dagis idag också, så får vi se imorgon! (Det har en viss inverkan på tidstillgängligheten för syendet...)

Ha en bra dag, återkommer säkert senare under dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar