fredag 4 mars 2011

Hmmmm.....

Provade en hel bunt med grejer igår. Ja, det landade ju 5 paket här. Inte illa med tankar på att det inte ska beställas alls här på ett tag. En del var byten som jag gjort. Annat var förbeställt.


Men jag är lite konfunderad...storlekar m.m. Jag är ju lite större än vad jag vill vara: ska jag då byta plagg som är perfekta nu, för att de förmodligen blir för stora senare, eller ska jag ha dem ändå? Eller ska jag behålla plagg som är lite trånga runt min fina höft, just nu?

Dareme dressen var fin: men den var lite för smal just över höften. Där sitter den inte så fint, tycker jag. Men jag vill ju bli mindre. Men blir den då för stor i byst??


Cypress dress i vintage pink satt dösnyggt: det var den största överraskningen av alla: kanonpassform...Men jag undrar ändå: ska jag ha en mindre, för att den kommer med all sannolikhet bli för stor snart....Hmmmm...


Elouise cobell cardigan som jag tjatat om: satt som en smäck i ärmarna, lite stor i ryggen (är många plagg då jag har sådan svank)...Till saken hör ju att bomull gärna töjer sig...blir den för stor då??  Och om jag blir mindre, blir den alldeles för stor då? Ska man ta en mindre iaf??  Men då blir den tight i ärmarna! Och hur göra med färgen? Skulle gärna vilja prova en i dark berry.....Ska nog maila HK för att se om ngn i Sverige tagit in den överhuvudtaget!

Wilma mankillern i indigo (jo den har tagit tid att hitta hit): var precis så härlig som jag ville. Perfekt helt enkelt. (Tänk om elouisen hade kommit i samma färgkombo: wow! säger jag bara!). It´s a keeper.

Hur ska man tänka? Hjälp mig här! Vet inte om det hjälper att fota plaggen på, jag har ju ändå inte mitt ansikte synligt så svårt att se hur färger passar då. Kanske kan jag få mästerfotografen att fota de som jag  funderar på i storlek?

2 kommentarer:

  1. Visst är cypress dressen verkligen ursnygg!!
    Tänk med en söt kofta över, ja en Elouise Cobell hade nog varit dösnygg till..
    Känner samma med canna cardigan är den redan töjer sig..

    Jag gillade längden på dareme dressen som jag har hört att andra inte gjorde, så snygg när den vackra spetsen syns under en klänning eller så..
    Däremot var strl 2 lite stor om ryggen på mig men då jag har rumpa modell större var den lite tight där...
    Hade tänkt att kunna ha den som klänning med en kofta till men med en rumpa som ser ut att vilja trycka sig ut vilken sekund som helst var inte så snyggt;-))

    Hade gärna haft din 327 men måste spara på mina pengar...
    Har en med broderier i royal som jag tänkte sälja mot en sån med blå...

    Wilma mankiller är ju bara så snygg...
    Hade gärna sett bilder om du vill veta vad man tycker eller tror, annars är det ju ganska svårt..
    Du har inte möjlighet att prova dem i andra strl någonstans så du kan känna själv??

    Ha en härlig fredag,
    kraam

    SvaraRadera
  2. Mia: precis så känner jag med min dareme dress också...Så frågan är om den får stanna eller ej. Gillar också längden på den!

    Har mailat webshoppen att de ska lägga undan en cypress i mindre storlek. Och jag har super single top i vitt, tror den blir fin till...

    Elouisen måste jag fundera lite till på....Hoppas att HK svarar fort också!

    Kram!

    SvaraRadera