torsdag 3 mars 2011

Visst är den här gamla kjolen fin!

Palett skirt purple. Den är vacker....Men har nästan aldrig sett den på någon? Kanske såldes den inte i så många exemplar? Det är ju samma mönster som i palette wrapen, som jag precis sålde. Fin är den iaf.

Har ni tänkt på hur gamla plagg kan vara så himla fina? Hur de så enkelt utmanövrerar de nya?

Ibland behöver de inte ens vara så himla nya för att göra det. Jag älskar chrysalisarna. Precis som Josanne. Men medan hon var smart i starten var jag allt annat än det. Gillar ju inte mesh, som bekant. Och det är ju mesh i överkanten på dem. Men det kom jag över, senare!
Däremot kommer jag inte över att det är mesh i nederkanten på de nya. Det tycker jag faktiskt är....öh...inte snyggt alls. Sedan är de visst trängre över baken de nya. Det gillar jag inte alls. Har alltid haft "höfter"... så jag gillar inte alls att man drar ner där! Dumt!!!

Idag har jag hämtat ut 5 (!!!) paket. Det är både byten och nytt som äntligen ramlat ned i  brevlådan. Här ska provas!

Annars har jag varit ute i det kanonfina sportlovsvädret: sol och dropp! Aaaaah! Innan dess slängde jag ihop ett par coola brallor till äldste grabben och igår satt jag upp way too late för fixa till en solgul (orange och gult i kombo-så läckert på!)stass till lilla damen. Den har hon idag. Fast kommentaren var först: "Men mamma, jag ville ju ha rosa!".....mmmm, tack liksom...och till saken hör att hon faktiskt valde tyg själv....Så nu har jag klippt till en brun dress med rosa elefanter...Får se om den duger...Sedan är det en himla massa annat på tur: Tog med barnen ner i tyghörnan och nu är listan19 plagg lång.....Tur att vissa går på rutin numera....Men måste rita lite nya mönster också. De växer ju så det knakar så nu behövs det fixas också.


Kram på er och fortsätt njut- det är fint ute- hjärtat sväller och fåglarna tror att det är vår! Himlen är knallblå och solen skiner: solglasögon behövs och jag längtar efter att skotta fram lite altan och sitta och dricka varm choklad och fika där....igår bakades det chocolate chip cookies också. Sonen ville ha det men vågade inte göra det själv. Så jag hittade ett recept som jag prövade: helt okej. Sonen bakade chokladbollar istället: mäkta nöjd med det. HELT själv.

/Me

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar