tisdag 22 mars 2011

I blåst och sol- och OM jeans

Jag äntrar världen med jeansleggings (har haft dessa i garderoben läääänge men inte förmått mig att använda dem- så dumt eller hur?) ljusa, fields of lace i chalk och min tenfold knit i den härliga lila färgen love från förra året. I ljuslila på ryggen står det Odd Molly. Jättefin ljuslila färg men det kliar ändå i fingrarna på att att ta bort det! (Det som hindrar mig är då inte andrahandsvärdesförlust utan just att det ljuslila är så fint ihop med det lite mörkare lila som resten av koftan är i...). Koftan har legat i garderoben oanvänd- så dumt igen- just för ryggtexten. Idag provar jag- är det så att det inte känns bra- ja då får nog antingen koftan eller texten åka....

Nu har jag inga bilder och i spegeln blev det tyvärr inget vidare så några outfitsbilder på härligheten kan jag då inte visa upp. Synd- därför att i mollymynten fram på FoL:en så går den lila färgen igen som finns i koftan....Läckert om jag får säga det själv. Men idag slutar jag sent- möte hela eftermiddagen....suck- och om det då går att fota mig när jag kommer hem- ja de vete 17....

I söndags cyklade jag ett pass här hemma- första gången på ett år minst....huvva!- idag är det dags igen hade jag tänkt mig. Jag ser på mig själv och gillar inte att kurvorna "kurvar" sig mera än vad jag vill. Har alltid haft höfter så med lite extra så känns de för mig alldeles "too much". Lite träning gör dock susen för inte bara utseende utan även psyket...man känner ju sig gladare när man kommit igång. Sedan är målet att jag ska kunna ut och jogga istället. Tänk att jag tränade 3 ggr i veckan plus matcher innan barnen kom.....Kan sakna det oerhört ibland men också känna att nu har jag annat istället. Att sedan jobbet tar lite fööör mycket tid är ju inte rätt- det är ju den tiden som tas från familj, barn och make, och från min möjliga träningstid/egentid.  Men frågan är ju hur man hamnar på rätt sida om det här- lagom lagom liksom?


Är det någon därute som provat Odd Mollys jeans i år förresten- de långa? Vad anser ni om storlekarna? Jag har fått höra att det är ganska så stora i storleken. Jag vet att Annette (Inspire Me) i Danmark provat dem men jag önskar fler åsikter! Finns det någon där ute som har jeansen och kan upplysa? Och vad anser ni om trycket på benen- är det påträngande? (jag vet att rosen inte finns kvar)
Jag är ingen jeanstjej egengtligen- ingen byxtjej borde jag väl säga- men det är sååå snyggt- och skönt om byxorna är mjuka, inte hårda och klämmiga. Jag har dock lite svårt att acceptera priset- men vi får väl se. Kanske får något annat åka ut i så fall. Så vad vet ni om jeansen?

Nu måste jag snart rusa- funderar på att gå till jobbet idag igen. Fast det blåser lite väl ute- ser inte så skönt ut tyvärr. Men får väl se. Huvudet mår bra av det dock!

Kram och ha en härlig tisdag!

2 kommentarer:

  1. Jag har provat ett par i min vanlig storlek 3. De var större än ett par äldre mollyjeans, som jag också har hemma i samma storlek. Jag tycker, att dessa jeans var lite rymligare vid höften och låren. Och de är långa, om jag gissar de är minst 34". Trycket var vacker, den störde mig inte alls, fast jag trodde så i början. Den var också väldigt liten och den syntes inte mycket. Jag tror att jag kan säga som andra, att om du ligger mellan två storlekar, kan du ta den mindre, om du tycker att de ska sitta tajt.

    SvaraRadera
  2. Jag vet inget alls om jeansen mer än att dom är sketasnygga! Kram

    SvaraRadera