fredag 18 mars 2011

Mollysar = jag?

Jag knyter an till förra inlägget.


Är jag Molly-trött? Nej, så känns det inte.

Har jag för litet shoppingutrymme? Nej, egentligen inte.

Är garderoben full? Ja, det kan man nog säga....


Vad är det då som "kliar"? Jag tycker Madeleine satte huvudet på spiken också. Jag hittar heller inga saker längre på de stora kedjorna. Men jag får faktiskt lite ångest över att jag som sagt kan tycka att 300-400kr är dyrt på kappAhl, medan jag sedan som sagt kan köpa en klänning för dryga tusenlappen. Det känns liksom inte bra. Det är helt enkelt DÄR skon klämmer.

Då kan man undra varför då detta kommer upp nu? Jag menar jag har ju gillat Molly ett tag....Ja, det är nog inte förrän nu som min garderob börjar bli full. Det börjar bli svårt att motivera varför man ska ha en "dyr" klänning, wrap etc etc till..... Det är ju bara att jag tycker att det är snyggt som är anledningen just nu liksom.

Varför bär jag Mollysar? Ja, jag har då aldrig träffat så rätt som den dagen då jag skaffade min första molly. Det var som att hitta hem. Allt och inget ryms liksom inom samma kollektioner. Det finns något för alla men ändå så är det en "viss" stil. Svårdefinierad tycker jag. Bohemiskt tycker en del osv osv. Jag kan helt enkelt inte tänka mig att ha så mycket annat. Jag har annat som jag kan blanda upp med, men jag är mest jag när jag har det jag gillar mest, vilket oftast blir Odd Molly. Är man hjärntvättad då? Eller är det helt enkelt så att det ÄR rätt? Då hade det ju varit enklare om det hade varit ett märke som var något billigare.... ;-)

Jag vet att ovanstående låter konstigt i en dels ögon. Men jag känner mig vacker, fin och mår bra när jag har  kläder som jag gillar.Låter jätteytligt men allt hänger ihop. Har haft kollegor på jobbet som sagt att man har så många fina kläder och att det inspirerat dem att också klä sig "lite finare" (nu är det inte "fint" jag är ute efter men det är så de själva säger), att tänka efter lite mera. Och man blir glad av att se andra som trivs i det de har på sig! Det smittar!
Lustigt nog är de då oftast när jag bär Mollysar som det känns "rätt".  Konstigt eller hur!


Dagens har varit en favorit: ka-ching wrap i dark blue med vit underklänning från Joy och leggings till det. Är jag det minsta frusen av mig så är de HELT underbara att ha. Önskar jag kunde ha wrap-arna varje dag....

Ha en skön fredagskväll. Nu ska jag gå på bloggenad innan familjemys väntar.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar