fredag 1 april 2011

En hemlighet...

..har jag. Jag har avbokat och returnerat en del mollysar. Jag har insett att jag inte behöver dem, hur vackra de än må vara!



Vad har då fått lämna min garderob?

Ja, den vackra Cypress dress i vintage pink. Den som jag bytte storlek på och som sedan dragkedjan gick sönder direkt på den andra. Där är jag dock lite sur. Har fortfarande inte fått någon respons, och har mailat dem TVÅ gånger nu. Klänningen är tillbakaskickad men har alltså inte hört något från dem, vare sig att de skickat en ny eller att pengarna har trillat in på mitt konto. Det gillar jag inte!Har så mycket på jobbet att jag inte hunnit ringa. Det stör mig att man ska behöva ringa för att få ordning på saker och ting!!

Sedan har jag avbokat min Terrie dress i blått. Jag HAR ju en blå i halterneck. För det priset kan jag dessutom få både två eller tre andra klänningar som fungerar att skrutta omkring i på sommaren. För till syvende och sist kändes det inte så Wow! om det plagget som det ska göra....

Jeansen har jag fortfarande inte fått, orolig nu att det försvunnit i posten, så de vet jag inte ens om de passar!

Jag har heller inget mera sug efter något. Särskilt eftersom jag bröt mitt "löfte" och skaffade scarfen, ni vet....Hade en liten rabatt att utnyttja också.... Säkert dyker det upp massa fint, men allt fint måste man ju inte ha! Det ska ju kännas att man inte bara fyller garderoben utan att man hinner med att använda allt fint man har!



Ha en underbar fredag- nu ska jag fixa middag åt de hungriga små, vad vi nu ska hitta på. Maken är på jobbfest och svirar, så jag måste upp tidigt imorgon också för att ta de äldsta till simskola....Zzzzz

4 kommentarer:

  1. Men nu sitter jag och garvar!!
    F*n va kul :))
    Har försökt att kommentera flera gånger men min iphone är heldum och tangentbordet åker upp och ner..
    Så jag struntar i det och kollar min blogg istället om jag fått nån ny kommentar och det hade jag....Från dig :))
    Och nu kan jag kommentera också :))

    Vad skulle jag nu skriva till dig för det har jag helt glömt..
    Jo, inte strunta i cypress väl??
    Den är den jag är gladast i av mina sommarklänningar..
    Ge inte upp henne!!
    <3
    och så är jag superdupernyfiken på din hemlis:))

    Receptet kom sent men jag sparar det..
    Låter jättegott iaf ...
    Ha världens bästa fredag,
    Kraam

    SvaraRadera
  2. Så klok du är! Ibland känner jag att garderoben är så full av vackra ting att jag inte hinner använda ens hälften. Mitt första steg mot ett mer förnuftigt liv är nog att aldrig köpa samma plagg i två olika färger, vilket jag ofta gör :-)

    God kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, försöker vara klok någon dag i alla fall... :-)

    Problemet med att inte köpa i flera färger är ju att det är hopplöst att välja ibland!! Valde och valde och valde med ka-ching wrapparna och det gick ju inte! Där har jag flera kan jag säga....

    Däremot har jag insett att med t.ex. LK så behövs det inte så många färger....

    Ska försöka mig på att jobba mig igenom min garderob och se vad jag verkligen använder och vad som ligger/hänger och bara ser snyggt ut...

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ha ha - LK har jag säkert 10 stycken i olika varianter av... Står just här i garderoben och röjer. Inte ett enda Molly-plagg så får lämna för gott än... Ja, ja, wish me luck! :-)

    Kram till dig!

    SvaraRadera