söndag 13 mars 2011

Söker denna...!





Någon som vet var den här finns?

Har funderat länge och väl på en färgglad scarf- och är det något som jag möjligen skulle kunna ha behov av är det just en sådan här stickad som inte är i ull. Tonga scarf i multi heter den. Men jag har bara sett att Folk har /har haft den...Någon som vet någon annan webshop som har den?

Och denna? Endast Lisen verkar ha den och jag tycker det blir oförsvarbart dyrt att köpa från Danmark och betala 100 DKK i frakt....Så någon som sett denna?

Därmed inte sagt att jag skaffar dem-har mina egna funderingar i åtanke.



Annars känner jag mig så nöjd, så nöjd. Igår hade jag sy-dag med svägerskan, vi hann inte sy så många plagg dock, ritade mest mönster, och så hjälpte jag henne in i overlockernas värld. Roligt var det iaf och tiden gick fort. Vi får helt klart göra om det. Jag hann göra varsin tröja till grabbarna och ett par tights till lilla damen. Kanske hamnar de här...vi får se.

Idag har jag bakat världens godaste chocolate chip cookies. Livsfarliga. Går inte att motstå. Tar ett kort och återkommer med bild för att fresta och är jag snäll lägger jag till receptet.....

Kram på er och ta hand om er - man kan bara leva i nuet. Ni vet, livet är det som pågår medans vi försöker planera det. Ungefär.

3 kommentarer:

  1. Hej där!
    Hoppas att allt är väl med dig! Jag har helt kopplat bort bloggen under veckan, jag behöver det ibland, så det var skönt!
    Jag håller med dig, det finns många lite dyrare märken som har dålig kvalitet...

    NP är verkligen en enorm arbetstopp! Helt otroligt hur man ska hinna, det är nästan bara att plocka bort allt annat, man hinner inget mer...och framförallt eleverna orkar inget mer, det är en ganska pressad situation för dem. Jag har haft NP två år i rad så det känns väldigt skönt att "slippa" i år:) Men denna vecka är det dags att börja med alla hundratals omdömen om man ska hinna...
    Tyvärr har jag inte sett Tonga scarf någonstans (bara FOLK där den är slut), däremot kan jag verkligen tipsa om Cancun, jag älskar den! Erkänner att jag var tvungen att köpa den i båda färgerna...de sitter på varje dag numera.

    Tightsen finns på Odd Molly affären, såg dem igår, vill minnas att priset var 899kr, är lite sugen på dem i silver jag...
    Nu väntar matteprov på att rättas här men jag tror att jag tar ett bad innan:)
    Ha en skön söndag!
    Kram/C.

    SvaraRadera
  2. Har bara sett sjal och leggings på Lisen men har ögonen öppna och vrålar så det hörs ända till dig om jag springer på dom:) Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag köpte mina tights på Odd Molly butiken i Sthlm tror de hörde till de enda som tagit in dem i Sverige tyvärr. De är jätte fina. Tror scarfen i magnolia passar bra till.
    Agneta

    SvaraRadera