tisdag 8 mars 2011

Storleksundran- hör ni...

...töjer sig jeansjackan mycket? Jag köpte den i stl. 3 för jag har alltid svårt att passa in i OM´s idéer om byst och armar,och så är det ju bra om man kan ha något under. Men nu står jag och undrar. Provade den faktiskt aldrig i stl. 2. Hade istället med mig en stl. 4 (!) in i provrummet, har aldrig hänt förr, men den var alldeles för stor.

Josanne, du har ju den, och du är ju lite större än vad du vill just nu säger du (precis som jag): Vad har du för storlek på din?? Om man får fråga... ;-)

Men go är den. Och min luktar ingenting alls. Sniffade läänge på min kan jag säga. Men den butiken hade uppenbarligen fått luktfria exemplar. :-)

Förresten är det ingen som sagt något om de nakna damerna här. Vad tycker ni? Kan man ha denna bland barn? På jobb, alltså.


Och Dareme dressen förresten- den får åka tillbaka. Jag är nog lite för kort och så har jag ingen lust att vänta på att bli lagom för den. Risken är ju att den blir för stor i byst sedan om jag blir mindre...Så hejdå, fina dress-
Jag skickar den åter ikväll eller imorgon kväll, så om någon innan dess är intresserad så kommentera här och lämna mailadress. Men då ska man vara säker,  så man inte ångrar sig sedan.... Storlek 3 har jag den i alltså och i powder. Pris: 1599kr plus frakt. (dvs som i butikerna)

Kram!

2 kommentarer:

  1. hej hej på¨dig!
    Tack för massa bra tips om klänningar.
    Jag har som sagt bara en klänning, en Up-to-ism - resten är ett gäng tunikor, snygga men inget att gå på fest med.
    Har en Wigwam men känner nog att det är mer en tunika än en klänning samt att den inte känns tillräckligt 'festfin' utan mer som ett vardagsplagg.
    Hasde din Taradiddle varit i någon annan färg än rött hade jag definitivt slagit till. Men just rött är en 'antifärg' på mig, passar nästan alla - utom mig :(

    Jakten går vidare.
    /Carina

    SvaraRadera
  2. Tjenixen, utan att veta det minsta lilla så tror jag inte att jeansjackorna töjer sig - men det är bara min lilla gissning.

    Skickar ännu ett tack för alla braiga tips, man blir glad när folk engagerar sig =)
    Efter en massa googlande bland webbplatser hittade jag 'min' klänning.
    Så mission complete =)

    SvaraRadera