måndag 28 mars 2011

Svart....eller brun....?

Jag har spanat in en väska. Såg en bild på den och se- där stod mitt namn! Väskan är från mitt favoritmärke när det gäller väskor: Adax.

Nu finns den i svart och i brunt (och stone):




Den svarta har jag sett live, den bruna har jag bett lokala butiken att ta hem från city så jag kan få se färgen live. Den bruna känns mer somrig. Däremot så är jag helt enkelt en svart tjej. Jag har ofta svarta leggings, svarta skor,  osv osv. Dras till svart helt enkelt. Men just på sommaren har jag lite svårt för att ta just svart. Känns som om allt annat man har är ljus och fräscht. Och så drar man till med en svart väska till liksom?
Nä, tror det får bli en i brunt. Var jag rik skulle jag köpa både en svart och en ljusbrun. Den är jättemjuk och helt perfekt i storlek för en som jag som inte har hela världen i väskan... Priset är inte lika trevligt, kan man vinna på lotto omgående..., men nu har jag sålt av en klänning faktiskt så då kan ju denna kanske få komma hit istället. Sedan är den ju i skinn och då blir det direkt dyrare. Köper inte syntet längre faktiskt. Tycker de håller så dåligt och ser så trista ut fort! Nä, jag vill ha väskor som håller läääänge och ser fina ut. Nu har jag dock skaffat mig två väskor på ett år (jag brukar aldrig köpa väskor annars...) så denna får blir nog den sista då.

Nog om väskor!?

Dagens mjölkchokladiga outfit var ka-ching wrap i powder (helt galet vacker färg!), underklänning från Joy i gammelrosa (!) och rosa scarf, svarta leggings.  En av mina kollegor tappade hakan- wow! sa hon, så snyggt och ser så skönt och bekvämt ut! Den kollegan är så ärlig och härlig och har inte en gnutta avundsjuka i sig. Underbart med sådana personer.

Ikväll är det möte med träningscykeln och så undrar jag fortfarande var mina jeans är? Måste nog maila butiken! Sedan måste jag sätta tider för samtal och skriva lite jobbrelaterade saker.....SUCK.

Om nu dygnet hade fler timmar, eller om det fanns en time-out knapp: Stopp! och så kunde man komma ikapp...

Kram på er och hoppas ni har det lite mindre fullspäckat än jag!

1 kommentar: