fredag 25 mars 2011

Väntar på maten...

Brrrrr! Idag har det varit kallt! Solen har visserligen skinit fint men blåst som attans har det gjort och ingen värme.

Dagens outfit har varit Check me andress i rosa. Glömmer bort att jag har den klänningen ibland. Förra vintern användes den väldigt mycket men jag har liksom glömt den lite den här vintern. Idag var den dock skön att ha. Under hade jag en spoiler underskirt i brunt. För att mota kall-väderleks-känslor så plockade jag fram min no1 vårkappa i tisdags: Noblesse Hood Coat i blått. Farao vad jag gillar den jackan. Heeeelt underbar! Får alltid komplimanger när jag har den på mig, vilket ju också är trevligt....! Jag har Chill Norways Oak coat i grått från i höstas också men den är det inte alls lika bra material i. Det blåser rakt igenom den, så den får vänta på varmare väder.

V'äntar på mina jeans också. Trodde de skulle dyka upp idag men brevlådan ekade tom och inget på utlämningsstället heller.  Får väl se om det dyker upp på måndag. Har inte Milk and honey fått in Terrie dressarna ännu förresten?? Katinka provar ju den i chalk och jag har bokat en i blått. Men den har inte kommit ännu och jag tycker att den borde ha gjort det...? Om de nu fått leveransen menar jag.

Sitter just nu och väntar på makens handling: så vi kan fira våffeldag här. Barnen får äta traditionella våfflor med sylt och grädde, maken och jag tänkte äta med creme fraiche, hackad rödlök och löjrom...Kändes mer mat än med bara massa gottis på.

Bild från Tv4


Ikväll känner jag bara för att krypa ihop i soffan under favvisen scarf scarf och titta på något "skräp" som inte kräver massa hjärnverksamhet. Försöker fortfarande blunda för Cancun scarfen....

Ha en skön fredagskväll och NJUT!


Kram!

1 kommentar: