torsdag 7 april 2011

Att gå om varandra och allmänt dravel

Ja, har man tre goa ungar hemma, en man som jobbar och är engagerad i olika föreningar, en sån som jag som jobbar mycket (läs: jämt) så är det inte så svårt. Idag klev vi förbi varandra i hallen när jag kom hem klockan halv sju....jag in, han på väg....

Men som tur är, så är det ju inte så hela tiden. Ibland kan jag också tycka att det är skönt med egentid. Jag är en sådan person tror jag, som gillar att ibland få vara helt ensam. Knäppt kanske, men that´s me.

Idag blåser det så in i...! På skolgården vandrade löven från i höstas i parad och dörrar blåste igen med en smäll. På väg till bussen för att åka hem trodde jag faktiskt att jag skulle blåsa bort på ett ställe, inte klokt vad det tog i där! (Ibland är det kanske bra att inte väga alltför lite?? ;-) haha)

Dagens, ofotade outfit, är fonda dress i cabaret (är det bara jag som använder dem nuförtiden??), scarfen i ull från höstens kollektion, som jag tappat namnet på. Den var rätt poppis iaf... Velour var helt rätt idag trots att det inte är så kallt, men velour fastnar ju gärna lite och de behövdes när vinden tog i... :-)

Nu ska jag natta barn, prova silk sleeveless i grey (tänk att den legat ouppackad sedan igår- strongt va!) och sedan är det dags för det som nästan börjar bli an everyday issue: rätta dagens nationella prov. Vår "snåla" chef ville däremot inte ge oss tre rättningsdagar, utan enbart två. Fastän vi framhållit varje år att det inte riktigt räcker. Jädra utnyttjande av personal alltså. För det måste ju rättas och föras över och läggas in i webbsystem, och rapporteras och f-n och hans moster. Det är väl en sak om man har 18 ungar. Men om man har 23 så ställs ju saken i ett annat perspektiv...För lustigt nog så går gränsen för när det blir jobbigt vid 20. I alla fall hos oss, med det "underlaget" vi har.
Det är inte bara ungdomar som känner så...även vi på "andra sidan"...

Nu har jag gnällt av mig! Återkommer om jag hinner! Bloggenad måste det också bli...

Kram!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Egentid är så viktigt! Jag är precis likadan, behöver tid för mig själv då och då... Så jag håller med man behöver både och :)
    Stormvindar här med! Det såg ut som att de små höll på att blåsa av skolgården idag. Vi håller på att flytta just nu, inte det lättaste mitt i terminen... Skönt att slippa vara i baracker i alla fall, papperstunna väggar och dålig ventilation...Så lyxigt nu med allt helt nytt (fast de gamla möblerna fick flytta med in...)!
    Det är riktigt tufft med de Nationella proven, avundas dig inte kan jag lova! Men måste erkänna att jag aldrig ens fått en rättningsdag och vi har 30 elever i varje klass... Men samtidigt håller jag med, man borde få en vecka...det tar sådan tid!
    Lycka till med allt provrättande!
    Fredag imorgon!!!
    Kram/C.

    SvaraRadera